Igazi sportkombit hoztak össze a svédek: nem túl tágas, viszont igazán lendületes jelenség.
Az egyértelmű volt eddig is, hogy az S60-as nem lesz meg kombi változat nélkül: a V70-es túl nagy és nehézkes, a V50-es viszont nem elég dinamikus és nagy, hogy betöltse ezt a szerepet. A V60-as nem tipikus Volvo kombi: a korábbi ötajtós Volvókban mindig volt valami földhözragadtan praktikus. Itt azonban azt próbálták elérni, hogy a kombi semmivel ne legyen kevésbé sportos karakter, mint a szedán – minden más szempont csak ez után következett. Ennek köszönhető, hogy a csomagtér egyáltalán nem nagy, sőt, a maga 430 literével kifejezetten szűkös. A helyzeten ugyan javít valamit a 4:2:4 arányban dönthető hátsó üléspad, de a Volvo szakemberei azt mondják, amúgy sem a hagyományos Volvo kombi vásárlókat célozták meg, inkább azokat a fiatal – vagy fiatalos stílust kereső – vevőket, akik jó kompromisszumot keresnek a célszerűség és a forma dinamizmusa között.
A V60 műszakilag persze nem sokban különbözik az S60-astól. A motorpaletta öt benzines és három dízelmotorból áll. Két 1,6 literes turbómotorral kezdődik a benzines választék, 150 vagy 180 lóerővel, majd a 2 literes, 203 lovas turbómotor következik a sorban – ezek eddig mind a Fordtól érkeznek –, majd két sorhatos jön, 241, illetve 305 lóerővel. A dízelek sora a Peugeot-féle 1,6 literes, dízel 116 lóerős változatával indul, majd az új 2 literes 163 lóerős, illetve a 2,4 literes, 205 lóerős öthengeres következik. Természetesen itt is felbukkan a gázolásmegelőző rendszer és a többi fejlesztés, amelyekkel az S60-as kapcsán már találkozhattunk.
Az új kombit szeptember 30-án mutatja be a Volvo a Párizsi Autószalonon, de úgy néz ki, addigra kevés ismeretlen részletet hagynak, hiszen a premier után szinte azonnal indul a forgalmazás – addigra pedig hosszú sorokat kell generálni a kereskedések előtt.