A G osztály személyautóként ódon furcsaság különc gazdagoknak, hadieszközként viszont kiváló, korszerű alapjármű. Nemrégiben egy új változatot mutattak be belőle: az LAPV 6.X jelzésű prototípus nagyobb terhet cipel, jobb védettséggel, mint az elődjei.
A Daimler AG. védelmi részlege ma is sokféle kerekes hadijárművet kínál a G osztály alapjain, ami nem csoda. Terepjáróként ma is az élvonalhoz tartozik a 31 éve bemutatott típus – amelyet eleve katonai célra terveztek – és eleget korszerűsítettek rajta az évek során, hogy műszakilag ma is korszerűnek számítson. A LAPV 6.X korszerű turbódízel motorja révén 150 km/h-val képes haladni, 1,3 tonnával terhelhető, speciális, moduláris páncélzattal készült, és persze kiváló terepjáró. A hasmagassága a légrugózásnak köszönhetően széles tartományban változtatható: a csúcsérték 0,45 méter, ami részben a kerekek portáltengelyes felfüggesztésének köszönhető.
A típust elsősorban hadseregeknek tervezték, de elvben más karhatalmi erők is hasznát vehetik. A Daimler jelenleg még az elődöt, az LAPV 5.4-est kínálja, de ha a 6.X iránt elegendően nagy lesz az érdeklődés, alighanem ez a változat is elérhetővé válik rövidesen.