Kívülről nehezen lehet megkülönböztetni a felfrissített Smart ForTwót a négy éve változatlanul gyártott modelltől, de a belsejét átdolgozták, és a motorokon is finomítottak.
Gyakorlatilag a Brabus változathoz hasonló nappali fényszórókban merül ki az apró divatautó külső fészliftje, ezenkívül újfajta alufelnik rendelhetők hozzá, valamint fehér színű acélváz, amit eddig csak ezüst vagy fekete festéssel lehetett rendelni. Belül a műszerfalat alakították át, hogy elférjen benne egy 16,5 hüvelykes kijelző, és végre rendelhető hozzá USB-csatlakozó, illetve iPod interfész is, amelyek nyolc hangszórós hifihez csatlakozhatnak, ha a vásárló ezt az extrát is kipipálta a megrendelőlapon. Szintén opcióként kapható egy új, stílusosabb kormánykerék, középső kartámasz és LED-es belső világítás.
Az egykor ultramodern, trendi városi kisautóban ezekkel a felszerelésekkel lényegében csak a lemaradásukat hozták be többé-kevésbé a németek, de érthető, hogy már inkább a 2013-ra ígért utódra koncentrálnak, amelyet új szövetségesükkel együtt terveznek. A motorokon is csak szoftvert frissítettek, amivel néhány grammot le tudtak faragni a törpe emissziójából: 97 g/km az új érték, ami 4,1 literes fogyasztásnak felel meg.
Ha azt nézzük, milyen apróságokkal próbálják felkelteni a potenciális vásárlók érdeklődését, nem túlzás talán kijelenteni, hogy a legvagányabb újdonság a matt zöld fényezés – kevés sorozatgyártású autóhoz rendelhető jelenleg csillogásmentes festés, bár épített autóknál már rég felfedezték a mattság szépségét.