Leállt a Chrysler PT Cruiser gyártása
A detroiti gyár egyik legsikeresebb modelljének indult a retro-kompakt, de a Chrysler elhanyagolta a fejlesztést, így az utolsó években már csak kolonc volt a PT Cruiser.
A jellegzetes, múltidéző vonásokat Bryan Nesbitt ötlötte ki: először a Plymouth Pronto és Pronto Cruiser tanulmányokon 1997-ben és 1998-ban. Ekkortájt más gyártók is a múltban keresték a jövőjüket, nem is eredménytelenül: a VW Beetle bemutatása után évekig hiánycikk volt, akkora keresletet generált. A Plymouth-tanulmányokat is jól fogadta a közönség, így 2000-re megszületett a szériagyártmány, a PT Cruiser, a Pronto ötajtós felépítésével, de a kupé-karosszériás Pronto Cruiser vonásaival. A típus telitalálatnak bizonyult: az első években egyszerűen nem tudták kielégíteni a vásárlók igényeit. A csúcspontot 2001 jelentette, ekkor 192 ezer példányt vásároltak, de 2007-ig minden évben sikerült 120 ezer fölött tartani az eladásokat.
A típus sikere és a Chrysler anyagi problémái azonban oda vezettek, hogy a Cruiser utódmodelljének kifejlesztése elmaradt, sőt, az eredeti típust sem korszerűsítették. Az eredmény: tavaly már csak 25 ezer példányt tudtak eladni, ami meg is pecsételte a típus sorsát. Tíz év alatt összesen 1,3 millió példány készült, és ebből a mennyiségből mintegy 200 ezer jutott az Egyesült Államokon kívüli területekre. Egyelőre nem tudni, hogy a Fiat tervei között szerepel-e valamiféle utód piacra dobása, de a jelenlegi viszonyokat ismerve kevéssé valószínű: a retro-láz leáldozóban van, és aligha akadna pénz egy hasonló típus kifejlesztésére, épp most, amikor a Chryslernek jóval nagyobb mennyiségben értékesíthető túlélőmodellekre van szüksége.