Lupo lesz az új VW kisautó
Valahol tudat alatt sejthettük, hogy Wolfsburgban nem találnak ki új elnevezést, legalábbis az első tanulmányautó bemutatója óta.
A Volkswagen névadási sémáját már akkor láthattuk, amikor az Iroc koncepcióból a szériagyártás megindítására Scirocco lett. Valahány betűt levágni a végleges név elejéről és ugyanannyit a végéről – így előáll a tanulmány neve. A német humor eme sajátos formáját visszafejtve kézenfekvőnek tűnt, hogy az Up! tanulmányból könnyedén lehet Lupo. Aki erre tippelt, nem is tévedett: bár a kisautó elődjét nehéz lenne sikeresnek nevezni, a Volkswagennél valószínűleg úgy ítélték, a név még nem kopott el nagyon, így maradhat.
A legkisebb VW modell, amely várhatóan a Ford Ka, a Fiat 500-as és a Toyota Aygo kategóriájában élezi majd a versenyt, nagyjából egy év múlva éri el a kereskedéseket. Ha igazak az eddig kiszivárgott hírek, formára a tavaly bemutatott E-Up tanulmányhoz hasonlít majd leginkább a sorozatgyártmány, de villanymotor helyett kis háromhengeresek dolgoznak majd az orrában, legalábbis eleinte. Egy ezres benzines és egy 1,2 literes, turbódízel kivitel várható, mindkettő 65 és 75 lóerő közti teljesítménnyel. Úgy hallani, az elektromos változat fejlesztése is folyamatban van, de ez legkorábban 2013-ban válik piacképessé. Az első változat, amelyet talán már jövő tavasszal bemutatnak a közönségnek, háromajtós lesz, de 2012-re elkészülhet az ötajtós kivitel is, valamint ekkor érkezhet a legerősebb, 85 lóerős kivitel is.
Az új Lupo csak az első lesz a VW csoport kisautóinak sorában. Később a cég többi márkája, így az Audi, a Skoda és a Seat is megépítheti saját verzióját a közös kisautóplatformra, persze eltérő formavilágú karosszériával és belső térrel.