A Skoda szárnyakat kapott
Nem, ez nem egy hülye vicc a cseh autógyártó jelvényéről: a Skodának az idén tényleg jobban megy, mint bármikor korábban.
Amióta a Volkswagen csoport komolyan veszi cseh leányvállalatát, a Skoda viszonylag monoton növekedést produkál. Tavaly már 684 ezer autót sikerült eladni, ami abszolút rekord volt, és az idén, amikor Európa nyugati felében már enyhülnek a válság hatásai, Kínában pedig tovább növekszik a mesterségesen is gerjesztett kereslet, még jobbak az eredmények. Az első fél évben 378 ezer autót adtak el, ami lőtávolba hozza az év végére a 700 ezres eladási szintet. Az ok elsősorban a német piac feltámadása, illetve Kína, ahol mintegy 85%-kal növekedtek a márka eladásai.
Egyre inkább úgy néz ki, hogy amit a Seattól hiába várt a Volkswagen csoport – azaz hogy sikeres, önfenntartó márkává nője ki magát – azt a Skodától kapja meg. Nagyjából másfél évtized alatt ugyanolyan ismert és elismert márkává vált világszerte, Európától Dél-Amerikán és Indián át Kínáig, mint a Ford, a Chevrolet vagy akár maga a Volkswagen.