A Skoda szárnyakat kapott

2010.07.20. 11:28

Nem, ez nem egy hülye vicc a cseh autógyártó jelvényéről: a Skodának az idén tényleg jobban megy, mint bármikor korábban.

Amióta a Volkswagen csoport komolyan veszi cseh leányvállalatát, a Skoda viszonylag monoton növekedést produkál. Tavaly már 684 ezer autót sikerült eladni, ami abszolút rekord volt, és az idén, amikor Európa nyugati felében már enyhülnek a válság hatásai, Kínában pedig tovább növekszik a mesterségesen is gerjesztett kereslet, még jobbak az eredmények. Az első fél évben 378 ezer autót adtak el, ami lőtávolba hozza az év végére a 700 ezres eladási szintet. Az ok elsősorban a német piac feltámadása, illetve Kína, ahol mintegy 85%-kal növekedtek a márka eladásai.

Egyre inkább úgy néz ki, hogy amit a Seattól hiába várt a Volkswagen csoport – azaz hogy sikeres, önfenntartó márkává nője ki magát – azt a Skodától kapja meg. Nagyjából másfél évtized alatt ugyanolyan ismert és elismert márkává vált világszerte, Európától Dél-Amerikán és Indián át Kínáig, mint a Ford, a Chevrolet vagy akár maga a Volkswagen.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.