Szorgalmasan dolgozik az amerikai hatóság: azt is észreveszik, ha az üzemanyag-szintjelző nem megfelelő értéket mutat. Ördöngösség – gondolhatnánk, hacsak nem áll meg a kelleténél több autó az üzemanyag hiánya miatt az út szélén. Ez azért már feltűnik az NHTSA-nak is, akik 6000 érintett BMW-tulajdonost figyelmeztetnek, hogy ne higgyenek a kis műszernek, ha teli tankot jelez.
Nem is gondoltuk volna, hogy sikerült eladni hatezret 2010 első félévében az 5-ös GT-ből, amelyben a téves kijelzést a szintjelző fennakadása okozza a tartályban. Lehet, hogy az Efficient Dynamics a ferdehátú csatahajót is megfertőzte, de annyira azért nem, hogy több száz kilométert tegyen meg anélkül, hogy megmozdulna a kis mutató.
Hivatalos visszahívási akciót még nem indított a BMW, de az NHTSA közleménye után feltehetően nem lesz más választásuk. Amíg ki nem derül, hogy az európai autók is érintettek-e, javasoljuk, hogy kövesse a trabantos módszert, ha 5-ös GT-vel jár. Teli tanknál nullázza a napi számlálót, és bizonyos megtett kilométer után álljon ki megint a benzinkútra – akármit is mutat a műszer.