Az új ST-be már nem az eddig használt öthengeres Volvo turbómotor kerül, hanem egy kétliteres négyhengeres.
A gyorsaság titka, hogy lényegében minden alkatrész készen áll, csak össze kellet rakni belőlük a kész autót. A Focus ST-ben ugyanazt a kétliteres EcoBoost turbómotort használják, amellyel más modellekben is kiváltották a korábbi öthengereseket, méghozzá nem az alapverziót, hanem egy 240 lóerős kivitelt, amelyet a Focuson kívül a Mondeo csúcsváltozatában is felhasználnak. Az ST amúgy marad, ami volt: feszesebb futóművű, hatásosabb fékrendszerű, közvetlenebb kormányzású Focus változat, amely azonban – az RS-sel ellentétben – épeszű áron, korlátlan mennyiségben áll majd rendelkezésre, és köznapi használatra is alkalmas lesz.
Az ST ráadásul nem csak Európában lesz elérhető, mint eddig: a globális Focus kínálat része lesz, azaz mindenütt kapható lesz, ahol az alapmodell is. A premiert szeptember végén tartják a Párizsi Autószalonon.