Egy kicsit Ford, egy kicsit Mazda, valahogy nem áll össze a kép. Az i30 átalakítása épp időben jött, de késhetett volna fél évet, ha cserébe egységesebb a végeredmény.
Az i30 eddig kellemesen semmilyen autó volt, olyasféle, amit kihívás megtalálni egy nagyáruház parkolójában az Opelek, Chevyk és Volkswagenek rengetegében. Egy ilyen autót azonban nem könnyű eladni, hiszen semmilyen autó van épp elég, és a Golf vagy az Auris orrán mégiscsak ismertebb jelvény csillog. Valószínűleg ezért próbálták érdekesebbre szabni az autó orrát, de ez ritkán sikerül igazán jól – most is inkább furcsa, mint vonzó a végeredmény. Az új orr-rész, az alján vágott trapéz nyílás és a motorháztető élei alapján azonnal a Ford Focus ugrik be az embernek, a jelvény környéke viszont inkább a Mazdák megoldására emlékeztet. A fura formájú fényszórók maradtak egyedül a korábbi dizájnból, de ezek valahogy nem szervülnek a többi formához. Annyit persze elértek, hogy az i30 legalább valamilyen, de nem biztos, hogy egy kis agymunkával valami eredetibbet kitalálni nem lett volna kifizetődő. Így újabb három év telik el azzal az érzéssel, hogy ez már megint csak valami Ford-utánérzés, pedig a Hyundai manapság már nagyon sok szempontból utolérte, sőt, talán meg is haladta az európai konkurenseket. A saját stílusát azonban még meg kellene találnia.
Az i30 egyébként nem volt sikertelen típus, ha csak az eladásokat nézzük: összesen vagy 600 ezer példányt adtak el belőle Európában, és még javulhatnak is a számok, ha azt nézzük, hogy az új változatot 3 helyett 5 év garanciával árusítják, és végre ez a típus is megkapta a stop-start rendszert, amelyet testvérmodelljében, a Kia Cee'dben egy ideje már alkalmaznak.