BMW ilyen is lehet
Nem fa alvázas őskövület, és nem is bandzsa rémség, így akár meg is izzaszthatja a konkurenciát a BMW-motoros retro sportkocsi.
A múltidéző modelljeiről ismert brit sportkocsigyártó jó érzékkel ott mutatta be legújabb gépét, ahol az autóbuzi milliárdosok száma egy négyzetméterre vetítve a legnagyobb. A Pebble Beach Concours d'Elegance-on, Észak-Amerika legismertebb autós szépségversenyén, ahol dollármilliós értékű egyedi autócsodák vonulnak fel százszámra. Az EvaGT persze kilóg a sorból, hiszen minden porcikájában korszerű típusról van szó, amely csak vonalvezetésében emlékeztet halványan az 1940-es évek sportautóira, de nyilván egy ilyen eseményen lehet a legjobban felmérni, hogy mit szól az újdonsághoz a reménybeli célközönség.
Az az érzésünk, ez a típus végre alkalmas lehet rá, hogy a Morgant népszerűbbé tegye, mint valaha. A céget jó ideig azok a megszállottak tartották el, akiket elbűvölt a Plus 4 és Plus 8 típusok régimódisága, és hajlandóak voltak éveket várni a méregdrága fa alvázas ritkaságra. A cég csak 2001-ben változtatott a stratégiáján – ekkor mutatkozott be az Aero8 –, de ez, bár hozott némi keresletnövekedést, fura, bandzsa tekintetű orr-részével osztotta meg a közönséget. Az új EvaGT azonban ismét klasszikus szépség: az arányai ugyan a régiek, de a formaterv részletei a legújabb divatot követik, és a műszaki tartalom is megfelel a kor elvárásainak.
A hosszú motorháztető alatt a BMW 3 literes, 306 lóerős, hathengeres turbómotorja dolgozik, hatfokozatú automata vagy kézi váltón keresztül hajtja a két hátsó kereket. Teljesítményéhez képest az autó meglepően jól gyorsul: 4,5 másodperc alatt éri el a százas tempót, ami az áramvonalas forma mellett elsősorban 1250 kilogrammos üres tömegének köszönhető. Amellett, hogy gyors, az új Morgan még viszonylag takarékos is: óvatos gázpedálkezeléssel állítólag 7 liter benzinből kijön 100 kilométeren, és 200 g/km az átlagos szén-dioxid-kibocsátása, ami a sportkocsik között kiemelkedően jó eredménynek számít.
Az EvaGT ráadásul az eddigi legtágasabb Morgan a maga 4,7 méteres hosszával, amelyben jó eséllyel már a nagyobb darab amerikai vásárlók is kényelmesen elférnek majd. Így ez a modell alkalmas lehet rá, hogy akár megtöbbszörözze a Morgan eladásait, még úgy is, hogy egy-egy példány ára biztosan 70 ezer angol font felett lesz. A reménybeli vásárlóknak persze még várniuk kell: a fejlesztés még messze nem ért véget, így a gyártás legkorábban 2012-ben indulhat.