Az új Boss 302 félelmetesebb, mint bármelyik korábbi névrokona: 440 lóerőt szabadít az aszfaltra, így méltó 1969-es elődjének félelmetes hírnevéhez.
A Ford sokáig adós maradt az igazán erős, mégis megfizethető Mustanggal – a korlátozott példányszámban gyártott, kompresszoros Shelby GT 500-ast nem számítva –, az új, ötliteres V8-assal azonban új dimenziók nyíltak az izom-kupé előtt. A 412 lovas GT után itt egy még erősebb kivitel, amely a legendás Boss 302 nevet kapta meg, és nem csupán erősebb, látványosabb is a többi kivitelnél. Különleges, narancssárga-fekete festéssel, 19 hüvelykes felnikkel, Pirelli P-Zero gumikkal és 28 pluszlóerővel. Ez utóbbiért és az 515 Nm-es csúcsnyomatékért megizzadtak a fejlesztők, új szívó- és kipufogórendszert, illetve vezérműtengelyeket kellett kialakítaniuk a teljesítmény növeléséhez.
A lényeg persze nem is a számszerű teljesítménynövelés volt, inkább a vezetési élmény javítása. Ezért kapott a Boss merevebb rugókat, keményebb lengéscsillapítókat, kevésbé rugalmas szilenteket és vaskosabb hátsó kanyarstabilizátort: így közvetlenebbül reagál a kormánymozdulatokra és kiszámíthatóbban viselkedik kanyarban. Érdekes, hogy a lengéscsillapítók ugyan állíthatók, de nem elektronika dönt az aktuális beállításokról: a sofőr maga választhat öt statikus állás közül. A váltó egy kis ejtésű, kézi kapcsolású hatsebességes, amelyet viszonylag rövid végáttétellel kombináltak, így a többletteljesítmény elsősorban gyorsításnál jelentkezik.
A 302-es nem a leggyorsabb Mustang, de ez az a változat, amely viszonylag elfogadható áron elérhető, mégis egy komoly sportkocsi dinamikáját nyújtja.