Autózzon 415 km/h-val!
Ősszel kezdődhet a sorozatgyártása annak a speciális Bugatti Veyron modellnek, mely idén júniusban hódította el a világ leggyorsabb szériagyártású autója címet. A 16.4 Supersport névre keresztelt luxusautó 431 km/h-s átlagsebességgel ment a mért szakaszon, amire a kiskereskedelmi forgalomba kerülő Veyron ugyan nem lesz képes, de a 400 km/h-s lélektani határt azért bőven átlépi majd.
Biztonságtechnikai szempontok miatt került sor a végsebesség limitálására, mely a megvásárolható autók esetében 415 km/h lesz; a gyár tesztpilótái szerint amatőr kezekben ennél nagyobb tempónál elviselhetetlen terhelést kapnának az abroncsok. A Bugatti ígérete szerint azonban a kis végsebesség-csökkenéstől eltekintve teljesen megegyeznek majd a magánemberekhez jutó változatok azzal az autóval, mely júniusban a Volkswagen tesztpályáján el-, pontosabban visszahódította a címet.
A nagyobb intercoolernek és turbófeltöltőnek köszönhetően a Supersport nyolcezer köbcentis, tizenhat hengeres motorját egészen 1 184 lóerőig piszkálták fel, maximális nyomatéka 1 500 newtonméter körül alakul. A változtatások azonban nem merülnek ki ennyiben: teljesen új csillapítóegységeket szereltek a Supersport modellekre, hosszabb lett a rugóút, erősebb a stabilizátor. Elöl nagyobbakra húzták a légbeömlőket, a hátsó, dupla diffúzor is teljesen új. Ugyan csak egy hangyányit, de az aerodinamikán is javítani tudtak.
Mindössze negyven darab készül majd a Guiness-rekorder Bugattiból, de abból is az első öt lesz az igazán exkluzív: azok a versenyváltozattal megegyező fényezést kapnak majd. Ez az öt autó természetesen pár perc alatt gazdára lelt, de ne csüggedjen, a 415 km/h-s száguldozásra, ha nem is karbon-narancs színben, de van még esélye: mindössze rengeteg pénzre lesz hozzá szüksége, és egy B kategóriás jogosítványra.