Itt a Honda következő nagy dobása
A Jazz korábbi erényeihez hozzácsaptak még egyet: az új változat elképesztően takarékosnak ígérkezik. A japánok hibrid hajtáslánca itt végre megcsillanthatja meg valódi erényeit.
Eddig valahogy nem jött össze a Hondánál egy igazán jó hibrid. A két Insight autónak borzasztó, a Civic szedánba pedig egyszerűen kevés az 1,3 literes motor. A CRZ-ről ugyan jó kritikákat hallani, de az gyakorlatilag kétszemélyes. Most azonban megtalálhatja a helyét az IMA hajtáslánc a jelenleg kapható legcélszerűbb Hondában, a Jazzben. A hibrid változatot ugyanis a szeptember végi Párizsi Autószalonon mutatják be, ugyanazzal a hajtással, amellyel már a négyajtós Insightban is találkoztunk.
A 87 lóerős, 1,3 literes benzinmotor a fokozatmentes automata váltóval és a kis villanymotorral épp elég lehet a tágas kisautóhoz, és bár a pontos adatok még nem ismertek, az Insight 4,4 literes vegyes fogyasztását biztosan tudja majd. A legszebb az egészben – bár a látszat mást mutat – hogy a Jazz az Insighthoz képest belülről egy óriás: valódi családi autó, jókora, bővíthető csomagtérrel. A hibrid látszatra alig különbözik a benzinesektől, csupán az első lökhárító és a hűtőrács mutat némi eltérést – épp annyit, hogy a változat felismerhető legyen, akárcsak a Civic Hybrid.
Bár a hibrid Jazz nyilván nem lesz olcsó, ár-érték arányban a legtöbb ma kapható hibridet messze felülmúlhatja. Az az érzésünk, a Toyota Prius mellett ez lehet a másik olyan típus, amellyel jelentősen javíthatják a hibrid hajtású autók népszerűségét Európában. A típust Japánban már októberben piacra dobja a Honda, de Európában a szeptemberi bemutató ellenére csak 2011 elejétől lesz elérhető.