A prototípusokat a Mojave sivatagban tesztelik, de olyan vaskos álcázás alatt, ami a déli sarkon is túlzásnak hatna. A magyarázat egyszerű: a cél a járművek hőtűrésének kipróbálása, illetve a lehetséges hibák megkeresése, ehhez pedig igazán szélsőséges körülményeket kell teremteni.
A Lupo néven jövőre érkező kiskocsiból így nem látszik túl sok, de legalább az arányait fel lehet mérni a képek alapján. Annyi egyértelmű, hogy a VW tervezői minimális túlnyúlásokat hagytak az autó két végén, és az orr-rész is olyan rövid, amennyire ez egy fronthajtású autónál csak elképzelhető. A formatervből ugyan egyetlen karakteres részletet sem hagytak fedetlenül, de nem is várhatók túlzottan nagy meglepetések ezen a téren – ha fogadni kellene rá, arra tennénk egy nagyobb összeget, hogy a Golfnál, a Polónál és tucatnyi más VW-nél bevetett egyen-karaktert láthatjuk viszont eltérő arányokkal. A VW-nek azonban régóta bejön ez a módszer: aki ezt a márkát választja, már megszokta, hogy ugyanazt a karaktert kaphatja meg, lényegében bármilyen neki és a pénztárcájának szimpatikus méretben.
A 3,45 méter körüli hosszúságú kiskocsi inkább műszaki szempontból tartogat majd újdonságokat. Ha igazak a hírek, három új, háromhengeres motort készítenek hozzá. Az alapmodellbe ezres, 65 lóerős szívómotor kerül, de lesz szupertakarékos, 1,2 literes, 75 lóerős turbódízel is. A csúcsváltozatot az ezres turbófeltöltős, 85-90 lóerős kivitele mozgatja majd. Ezzel mint teljesítményben, mind fogyasztásban hozhatják azt, amit a konkurensek, például a Toyota Aygo, a Fiat Panda vagy a Suzuki Alto, hogy csak néhány példát említsübnk.
A gyártás 2011 második felében indul Szlovákiában, a konszern többi márkája azonban csak később rukkolhat elő saját változataival. A Skoda és a Seat is elkészíti a miniautó egy-egy, formailag, és felszereltségben eltérő kivitelét, de ezek legkorábban 2012-ben kerülhetnek gyártásba.