Felfoghatatlanul sokáig, tizenkét évig gyártotta a Volkswagen a világ legnagyobb darabszámban készült autójának retró változatát. Egyesek szerint túlságosan is hosszúra nyújtották a modellciklust; az utódra mégis közel egy évet kell várni még. Addig pedig ki kell bírnunk New Beetle nélkül, az aktuális modellből ugyanis a napokban adják el az utolsó darabokat.
Sokáig úgy volt, hogy nem is lesz utódja a retróhullámot elindító divatautónak, de a Volkswagen vezetősége meggondolta magát: a 2011-es Genfi Autószalonon mutatják be a Golf VI-os alapjaira épülő kétajtóst, amely a pletykák szerint szakít az eddigi formavilággal: dinamikusabb megjelenésről beszélnek, alacsonyabb övvonallal és laposabb tetővel.
A motorokat természetesen szintén átemelik a Golfból, így az 1,2-es TSI lesz valószínűleg az alapmotor, de kétliteres TDI-k is várhatók a kis gombócautóban, amelyet később vászontetős kabrióként is szeretnének gyártani. A felszódázott karakterhez pedig jobban illene egy nyitható lemeztető, csak az valószínűleg nem lenne megvalósítható a megálmodott körvonalakkal.