Itt az újabb esély, hogy a Chevrolet Európában is terjeszkedjen. A Cruze eddig csak lépcsőshátú karosszériával létezett, ami – főleg tőlünk nyugatabbra – szinte eladhatatlan, inkább Kelet-Európában, a Szovjetunió utódállamaiban és a Közel-Keleten népszerű.
A ferdehátú Cruze épp ezért fontos: megnyitja az európai piacot a GM-Daewoo kompaktja előtt. A Chevrolet egyelőre tanulmányautó címkével állítja ki a Cruze új változatát Párizsban, de az extrém nagy felniken kívül nem látszanak az autón olyan részletek, amelyek ne kerülhetnének akár holnaptól gyártásba. A szedánt látva nehéz volt elképzelni, hogyan készítenek ebből a formából ötajtóst, de a koreai GM-részlegnél nem sajnálták a pénzt és a fáradtságot egy teljesen új hátsó rész kialakítására, amely egész sportos karaktert kölcsönöz az autónak és elég tágasnak tűnik. A pontos adatokkal egyelőre adós a gyártó, de 400 liter körüli csomagtér-méretről hallani, ami a megszokott, 3:2 arányban osztott hátsó üléspaddal együtt jól kihasználható családi autónak mutatja a Cruze hatchbacket. Műszaki szempontból nem várható jelentős változás, bár nem kizárt, hogy az ötajtósból építenek majd sportváltozatot, valamiféle komolyabb, 200 lóerő feletti teljesítményű turbómotorral.
A GM állítólag jövő tavasszal már megmutatja a végleges szériaváltozatot is – alighanem közel ugyanilyen formákkal – és valamikor 2011 közepén kezdődik a forgalmazás is.