Chevoo, új autómárka Kínából
Sem a Chevrolethez, sem a Daewoohoz nincs köze az új márkajelzésnek, bár a hasonlóság nyilvánvalóan nem véletlen.
A Chevoo a kínai Chery márkaalapítási őrületének új vadhajtása. Eddig három új márkanevet vezettek be: az R betűs Bentley-jelvénnyel díszített Riich típusokat a prémiumszegmensnek szánják, a Reely név egyterűeket és SUV-kat takar, a Karry jelzést pedig primitív, munkaeszköznek szánt furgonok és teherautók kapják. Ezt a sort egészíti ki a Chevoo, amelyet a Chery állítólag takarékos, környezetbarát márkaként szeretne bevezetni. A felirat tipográfiája és a jelvényben látható kereszt motívum felidézi ugyan a Chevrolet jellegzetes arculati elemeit, de a hasonlóság sem a két név, sem a két logó között nem akkora, hogy bele lehessen kötni. Kínában legalábbis biztos nem, hiszen ott még nem akadt olyan plágiumper, amelyet külföldi vállalat nyert volna meg. Az más kérdés, hogy a kínaiaknak nem lesz könnyű dolguk, ha exportálni szeretnék a márka egyes autóit – a GM biztos nem hagyná szó nélkül.
A kínai írásmódot kiolvasva ráadásul teljesen máshogy hangzik a márkanév: Qi Nuónak ejtenék. Azt egyelőre nem árulták el, hogy pontosan milyen típusok viselik majd az új márkajelzést, de valószínűleg olcsó, kicsi és takarékos autókról lehet szó, amelyet az áruk mellett elsősorban kis fogyasztásuk ad majd el.