Csodát tenni a koreaiaknak sem sikerült
A divathoz igazodni kell, ez az ökölszabály áll a BlueOn megalkotása mögött. Az áttörésre még várnunk kell, addig meg maradnak a használhatatlan villanyautó-prototípusok.
A Mitsubishi és a Nissan már a szériagyártásnál tart, a Hyundai azonban még csak prototípus-villanyautót mutogat, ráadásul olyat, amire fel sem figyelnénk az utcán. A kísérleti hajtást ugyanis az i10-esbe szerelték be, amely a legkisebb autók között amúgy is az unalmas középszert testesíti meg. Olyan szempontból persze kiváló hüvelye a villanymotornak és az akkumulátornak, hogy ez az elektromos hajtás sem igazán használható városon kívül. A paraméterek nem különböznek jelentősen a többi gyártó prototípusaira jellemző adatoktól – ma egész egyszerűen ennyit tud az akkumulátor-technológia. A hatótávolság 140 kilométer, a töltési idő 220 voltos hálózatból hat óra, nagy áramú gyorstöltővel azonban 25 perc alatt is felnyomható az üres Li-polimer akkuk töltési szintje a kapacitás 80%-áig. A 81 lóerős és 210 Nm csúcsnyomatékú villanymotor 13,1 másodperc alatt gyorsíthatja a gépet 100 km/h-ra, a végsebesség viszont csupán 130 km/h – ahogy megszokhattuk, ez a fix áttételből és a villanymotor maximális fordulatszámából adódik. Mindez persze bőven elég városba, hosszabb utazásra amúgy sem igen alkalmas a BlueOn. A prototípus egyik különlegessége, hogy menet közben hangszórókkal benzinesekre jellemző motorhangot is generál a gyalogosok kedvéért, akik nem hallanák meg a villanymotor halk vinnyogását.
Ahogy a nagy gyártók zöme, a Hyundai is azt tervezi, hogy először egy kisebb tesztflottát épít, és 2012-re gyártásra alkalmassá fejleszti a hajtásláncot, hogy aztán kis sorozatban elkezdhesse a gyártást. Egyelőre évi 2500 példány legyártásáról van szó, bár nyilván növelik majd a gyártókapacitást, ha a kereslet indokolja.