Nem bánik akkora tisztelettel a régi típusjelzésekkel az Audi, mint a BMW. Míg a müncheniek az 1-es sorozat M-es változatát nem merték M1-nek nevezni, az Audi gátlástalanul felragasztja a vérengző raliautó S1 feliratát legújabb szoft-minijére. Még csak összkerékhajtása sem lesz.
A végleges adatokra még várnunk kell, de nagyjából sejthető, miről fogják lerántani a leplet két hét múlva a Párizsi Autószalonon. A kiállítás újdonságai között felbukkant az Audi S1-es, amelyet a kellemesen szelíd A1-es csúcsmodelljének szánnak. Nem kell a fény felé néznünk, hogy az S1 név hallatára tágra nyílt pupilláinkat összeszűkítsük, elég ránézni a kitudódott adatokra: 1,4-es TSI fogja hajtani a Mini konkurensének szánt háromajtóst.
A célközönségnek elegendő is lehet a 180 lóerő, amit a Seat Ibiza Cuprából már ismerünk, és a hétsebességes, duplakuplungos váltó is a komfortvonalat erősíti – az A1 azokat a vásárlókat célozza, akik a Mininél elegánsabb, kifinomultabb autóra vágynak. Feltehetően a megjelenése sem lesz túlzottan szélsőséges, a képeken látható S csomaghoz képest nem sok változást várunk.