Hétvégén a dél-franciaországi Le Castellet mellett található Paul Ricard versenypályán rendezték meg a Ferrari Challenge utolsó előtti versenyhétvégéjét. A Warm Up Racing eseményeit rendszeresen követő olvasóinknak ismerős lehet a más néven csak High Tech Test Track néven ismert versenypálya, amely nevéhez hűen egy igazi 21. századi komplexum.
A program ezúttal szombaton kezdődött délelőtt szabadedzésekkel, majd délután következett az időmérő. Az időjárás előrejelzés szakadó esőt jósolt szombatra, ehhez képest csak szemerkélt az eső, így végül az egész napot slick gumikkal teljesítették a versenyzők. A délelőtti szabadedzéseken a pályát jól ismerő Skryabin remekelt, 2.17:100-es körideje megdönthetetlennek bizonyult. Válint mindössze 3 tizeddel maradt le mögötte, vagyis bizakodva várhatta a délutáni kvalifikációt.
Délután fordult a kocka, ugyanis az első időmérőn Válintnak sikerült javítani és 2.16:900-es idővel megszerezte a pole pozíciót a vasárnap délelőtti első versenyre. Skryabin rontott, így csak a második helyről várhatja a rajtot vasárnap.
Az orosz pilóta nem hagyta magát, a második időmérőn jelentőset javított, 2.16:470-es köridővel biztosította rajtpozícióját a második versenyre. Válint hajszálra ugyanazt az időt érte el, mint az első időmérőn, ami a második rajtkockára volt elég. A harmadik helyet mindkét esetben a bajnokság harmadik esélyese, a német Wido Roessler szerezte meg.
Vasárnap 9 órakor rajtolt el az összevont Pirelli és Shell kupák mezőnye. Válint Tibor az első helyről, míg nagy vetélytársa, Skryabin a második kockából várta a rajtot. Válint jó ütemben gyorsított el a zöld lámpa jelzésére, és a leggyorsabb köröket futva folyamatosan növelte előnyét a verseny alatt. Balszerencséjére a nagy tempó miatt utolérte a Pirelli kupás Robert Perglt, aki annak ellenére, hogy Tibor gyorsabb volt nála, védte az íveket és nem engedte el a magyar versenyzőt. A lassabb tempónak köszönhetően a versenytársak feltorlódtak Válint mögött. Végül a 20. körben, az előzési manőver közben Tibor elfékezte magát, ezért le kellett vágnia a sikánt, így hiába sikerült előrébb kerülnie, a versenyszabályzat értelmében ilyenkor vissza kell engednie maga elé a megelőzött pilótát. Tibor lelassított, viszont mire megjött az utasítás rádión, hogy mégsem kell elengednie, már késő volt, és Pergllel együtt Skryabin is elhúzott mellette. Az utolsó néhány körben pedig hiába közdöttek egymással, nem sikerült visszaszereznie az első helyet, így másodikként intették le a kockás zászlóval. A győztes Skryabin lett, a harmadik helyen a német Roessler végzett.
A délutáni második futamon Válint magabiztos versenyzéssel folyamatosan Skryabin mögött autózott. Hasonlóan a délelőtti futamhoz, a Pirelli kupás Robert Pergllel gyűlt meg a baja az élen haladó Skryabinnak, aki a nagy előzési igyekezetben hibázott, és kipördült a pályáról. Válint átvette az első helyet és onnantól kezdve hiba nélkül vezetett a verseny leintéséig. Skryabin műszaki hiba miatt 1 kör hátránnyal fejezte be a versenyt, pont nélkül, a második helyzett Roessler, a harmadik az olasz Vezzoni lett.
Ezzel a nagyszerű eredménnyel Válint megerősítette vezető pozícióját a bajnokságban, amelyet jelenleg 12 ponttal vezet Roessler előtt. Skryabin 17 ponttal lemaradva harmadik helyen áll.
A szezonzáró futam Valenciában lesz november végén, a bajnokság kimenetele még mindig nyitott, bár Válint Tibor előnye jelentős, így reméljük, bajnokavatás lesz a spanyol pályán.
Bővebben a Ferrari Challenge-ről és Válint Tiborról a www.warmupracing.hu oldalon olvashatnak.