Büszkén hirdeti a Suzuki sajtóközleménye, hogy az új Swift megnyerte kategóriáját a Fleet World fogyasztási versenyén. Sajnos ez csak részigazság: az új, 1,2 literes, változó szelepvezérlésű motor száz kilométerre vetített 4,2 literes fogyasztásával ugyan szép eredményt ért el, de ezzel csak a gyári 5 literes adatot múlta felül másoknál nagyobb mértékben.
A Fleet World angol magazin évről évre megrendezi fogyasztási versenyét, amelyen a benevezett autók több mint hatszáz kilométert tesznek meg közúton, hétköznapi körülmények között. Ennek eredménye ugyan életszerűbb, mint a mesterséges grafikonokból összetákolt európai szabványciklus, de a hétköznapoktól azért távol áll, hiszen a versengő újságírók kizárólag a fogyasztásra koncentrálnak.
Mint minden versenyen, itt is több kategóriára osztják a versenyzőket, például, hogy egy Renault Masternek ne kelljen egy Twingóval versengenie. Minden kategóriában az abszolút győzteseken kívül külön díjazzák azokat is, akik a katalógusértéket a legnagyobb mértékben múlják felül – ebben remekelt az új Swift, hiszen 20,5 százalékkal kevesebbet fogyasztott a fékpadon megállapított értékhez képest.
A valódi fogyasztásbajnok természetesen egy kisebb autó lett, a Smart ForTwo CDI Coupe Plus, amely száz kilométeren beérte kerek 3 liter dízellel, de mindössze két decivel maradt le tőle a VW Polo 1.2 Blue Motion, ami szép érték egy ötüléses, használható csomagtérrel rendelkező autótól.