Feltámasztották az Audi Quattrót
Mokány sportkupé öt hengerrel, turbóval, összkerék-hajtással – akár az eredeti. Nagyot ütne, ha gyártani kezdenék.
Az ős-Quattro ma már legenda: az utolsó példányai is 19 évesek, de a mai napig a legjellegzetesebb és legismertebb Audik egyike. Ráadásul az idén épp harminc éves – nem csoda, hogy a gyáriak úgy döntöttek, készítenek egy tanulmányt, amely megidézi a szellemét. Az új Quattro Concept formaterve érdekes egyvelege az aktuális Audi stílusnak és a harminc éves kupé vonásainak. A kerekek felett hullámokat vető övvonal és a tátott szájra emlékeztető hűtőmaszk ugyan az A5-ösre és az R8-asra emlékeztet, viszont a Quattro minden mai Audinál szögletesebb, és az egykori kupé ferde ablakát is megörökölte.
A kétszemélyes karosszéria alatt az RS5 lerövidített padlólemezét találjuk – a Quattro tanulmány mindössze 4,28 méter hosszú, 1,86 méter széles, 1,33 méter magas, és 2,6 méteres tengelytávú – az orrában pedig az Audi TT-RS 2,5 literes motorjának tovább hergelt változata dolgozik. A turbós öthengeres 408 lóerős és 480 Nm csúcsnyomatékot adhat le, így 3,9 másodperc alatt gyorsítja százra az 1,3 tonnás autót, azaz ígéretes élményautó lehetne a mokány kétajtósból.
A tanulmány jól hozza az egykori Quattro stílusát – különösen a rövidített Sport változatét – és az az érzésünk, a legendás névvel könnyű volna sikerre vinni. Így csak két kérdés marad: mekkora költség volna gyártásra éretté tenni, és mennyire zavarná meg a hasonló stílust képviselő TT sorozat eladásait. A döntés alighanem azon múlik majd, hogy hogyan reagál a közönség – azt sem tartanánk lehetetlennek, hogy a TT helyét egy hasonló modell vegye át az Audi kínálatában.