Az Audi a párizsi autós szakkiállítás keretein belül mutatta be e-Tron koncepcióautójának új, Spyder változatát. A legújabb tanulmány széria közelibb: nem tisztán elektromos, hanem hibrid hajtású, háromszázkilencven lóerős, 4,4 másodperc alatt van százon.
A Spyder az eredeti e-Tronnál 13 centivel hosszabb (406 cm), 3 centiméterrel pedig szélesebb. Igaz, mind a belsőtér kidolgozása, mind a külső vonalak nagyon hasonlóak a januárban kiállított autóhoz, a Spydert, ha csak motorja miatt is, de megfoghatóbbnak, emészthetőbbnek, piacképesebbnek tartják a szakértők.
Az új nyitott tetejű sportkocsiban hybrid hajtás lesz: az ikerturbós V6-os TDI dízelmotor 300 lóerőt, és masszív, 650 newtonméteres nyomatékot ad le, ezt két, az első tengelyt hajtó elektromos motor további 64 kW-tal (87 lóerő), és 352 newtonméterrel egészíti ki. A súly igen kedvezően, 50-50 százalékban oszlik meg a tengelyek között, a kocsi össztömege 1 450 kilogramm.
A 0-100 km/h-s sprint mindössze 4,4 másodpercig tart, az elérhető legnagyobb sebesség 250 km/h – ami csupán elektronikai limit, nem tükrözi a motor valódi képességeit. Még érdekesebb, hogy a szuper sportautó takarékos üzemmódban mindössze 2,2 liter gázolajat fogyaszt el száz kilométerenként – a CO2 kibocsájtás kedvező, 59 g/km. Az 50 literes tankot teletöltve akár ezer kilométert is megtehetünk egyhuzamban.
A városi forgalomnak megfelelően, teljesen elektromos üzemmódban legfeljebb 60 km/h-s sebességre képes a Spyder, tisztán akkumulátorról 50 kilométert autózhatunk.