Sivatagi tesztjeit futja épp a japán modell következő generációja, amely már nincs messze a bemutatójától.
Ahogy a Honda korábbi modellváltási gyakorlata alapján várható volt, az új modell – legalábbis a képeken látható szedán – jellegében nem tér el nagyon az aktuális modelltől. Hasonlóan rövid, meredek orr-rész és előrehúzott karosszéria jellemzi, bár mintha szélesebb lenne a kabin felső része, és szögletesebb az övvonal. Az autó orra sokkal jobban emlékeztet az európai, három- és ötajtós modellekére, mint eddig, de ez lehet akár az álcázás része is. Hátul viszont új a szabásminta: az új lámpák sarkukra állított háromszögre emlékeztetnek. Műszaki szempontból sem várható nagy változás, bár úgy hallani, az eddig használt 1,4 literes motort egy 1,5 literes négyhengeres váltja – sőt, még az sem kizárt, hogy az alacsony fogyasztás érdekében az 1,8 literes, 140 lóerős motortól is megszabadulnak.
Ez persze csak az európai és ázsiai kivitelekre lehet igaz, Észak-Amerikában, ahol a Civic négyajtós változatának igen fontos szerep jut, biztosan erősebb motorokkal forgalmazzák majd a modellt. A Honda szedánjának változásai alapján arra számíthatunk, hogy az Angliában gyártott űrkomp-Civic sem változik majd gyökeresen, inkább csak a részleteket szabják át a műszaki alapok megtartása mellett.