Ebbe a kátyúba már mi is beleléptünk itthon, és most Észak-Amerikában is kezdődik a balhé: a szaksajtó és a General Motors hajba kapott azon, hogy hogyan is határozzák meg pontosan a benzines és elektromos motort egyaránt tartalmazó autót.
A GM ugyanis következetesen villanyautónak hívja a Voltot, amelyben a benzinmotor csupán a hatótávolság növelésére szolgál, viszont a szaksajtó konnektoros hibridről ír, nem is teljesen ok nélkül. Talán úgy hat, mintha a vihar egy pohár vízben tombolna, de ez nem teljesen igaz – a tét ugyanis az, hogy a Voltot el tudják-e sütni, mint a világ legkörnyezetkímélőbb autóját. A GM-et csúsztatással vádoló médiumok – köztük az Edmunds, a Popular Mechanics és a Motor Trend, amelyek mindegyike közismert és népszerű Észak-Amerikában – arra hivatkoznak, hogy a Volt benzinmotorja két generátort hajt, amelyek közül az egyik közvetlenül a kerekeket forgató villanymotornak szolgáltat áramot, azaz itt a villanyáram csak az erőátvitel eszköze, mint másutt a kuplung és a sebességváltó. Így a Volt működési elve az akkumulátorok töltésének lehetőségét leszámítva semmiben nem különbözik mondjuk a Toyota Priusétól, amit hibridként ismerünk. A GM viszont köti az ebet a karóhoz, hogy mivel az autót csak villanymotor mozgatja, csak a villanyautó lehet a helyes kifejezés.
Nem foglalnánk állást – korábban egyébként is megtettük már –, a tények ismeretében mindenki eldöntheti, hogy a benzinmotor táplálta, villanymotor mozgatta jármű konnektoros hibridnek számít-e vagy kiterjesztett hatósugarú elektromos járműnek. Az egész igazából a GM számára lényeges, hiszen csak így próbálhatják magyarázni a tényt, hogy a Volt a szolgáltatásaihoz mérten méregdrága. Szigorúan négyszemélyes, olyan kicsi csomagteret kínál, mint egy európai kisautó, és elsősorban városi forgalomban, illetve rövid távokon hoz megtakarítást. Ehhez képest a 41 ezer dolláros, azaz 8 millió forintos ár iszonyú soknak tűnik: kevesebb, mint feleennyibe kerül a hatalmas, valódi családi utazóautónak használható Toyota Camry egy példánya, de ami még fontosabb, háromezer dollárral több pénzből két Toyota Priust lehetne vásárolni, ami tágasabb is, és még hibrid is. Nem csoda, ha a GM megpróbál úgy csinálni, mintha a Volt – vagy Európában Opel Ampera – műszaki szempontból magasan a Prius felett állna.