Ezt tudja az új M-es BMW
Szép lassan csepegtetik az információkat az 1-es sorozat sportváltozatáról – ezúttal néhány gyári prototípusfotót és adatot hoztak nyilvánosságra. Ezek alapján valóban az első M3-as generációk modern szellemi utódjának tűnik a típus.
Az M3-as az évek és generációk sora alatt más dimenzióba lépett: teljesítménye és ára alapján ma már leginkább a Porsche 911-es és a Nissan GT-R vetélytársának tekinthető, viszont úgy tűnik, a BMW azoknak a vásárlóinak is megpróbál adni valamit, akik a kisebb, könnyedebb, közvetlenebb és persze kevésbé drága sportmodelljeikért rajongtak. Nekik készül az 1-es M változata, amely az Audi TT RS-től, a Porsche Caymantól és a többi hasonló belépő sportkocsitól vehet el némi piaci részesedést. Ahogy korábban is sejtettük, a BMW háromliteres, biturbó hathengerese kerül az autóba, méghozzá egy 345 lóerős változat, szigorúan hatfokozatú, kézi váltóval. A futómű nagyobb része, a fékrendszer és a hátsó önzáró differenciálmű egy az egyben az M3-asból jön, ami azt jelenti, hogy ezek az alkatrészek jóval nagyobb terhelést is zokszó nélkül bírnának, mint ami az 1-es M-ben rájuk hárul. Az autó valamivel könnyebb is lesz, mint az M3-as, a gyáriak 1500 kiló körüli értéket ígérnek. Összességében úgy néz ki, valódi élményautó van születőben, kevesebb elektronikus hókuszpókusszal és több egyszerű, megbízható vassal, mint amennyit a legtöbb mai autóban találunk.
Az előzetesek nyíltsága ellenére az autó premierjére még várni kell néhány hónapot. A hivatalos bemutatót decemberben tartják, míg testközelből január elején, a Detroit Motor Show-n szemlélheti meg a közönség az első példányokat. A forgalmazás még később, valamikor 2011 nyarán kezdődik. Az autó áráról egyelőre csak annyit tudunk biztosan, hogy valahová az M3-as és a 135i Coupé közé lövik be.