Feltámad az igazi Porsche Targa

2010.10.15. 17:20 Módosítva: 2010.10.15. 17:20

Negyvenhárom éve mutatták be az eredetit, de a különleges tetőforma még most is frissnek hat. Ezúttal az egyik legismertebb német tuningműhely, a Ruf porolta le az ötletet – aki akar, vásárolhat is tőlük igazi Targát.

A jellegzetes karosszériastílust a Porsche annak idején kényszermegoldásként találta ki. A tervezés idején úgy tűnt, hogy Észak-Amerikában nem lehet majd teljesen nyitott autókat forgalmazni, mivel a hatóságok azt hangoztatták, hogy ezek nem biztonságosak. Így került a nyitott 911-esre vaskos bukókeret, külön beilleszthető tetőpanel, és a térérzet kedvéért hatalmas hátsó panoráma-ablak. A kabriókat ugyan nem tiltották be, de a Porschének jól állt az új tető, így jó néhány évig gyártásban maradt. A Porsche azonban végül szakított a megoldással – a mai 911-eseken a Targa elnevezés a teljes, eltolható üvegtetőt jelenti. A Rufnál azonban úgy látják, akad épp elég potenciális vásárló, aki szívesen látná korszerű 911-esén az eredeti Targa-tetőt, így készítettek egy ilyen modellt.

A Ruf Roadster csak annyiban tér el a klasszikus Targától, hogy itt a hátsó üvegtől is meg lehet szabadulni néhány mozdulattal, a tetőpanel pedig kétrészes. A fémes színű bukókeretet azonban meghagyták, így a hangulat pont olyan, mint az ős példakép esetében. Az autót kétféle motorral – 400 lovas szívó vagy 450 lóerős, turbós hathengeressel – lehet megrendelni, és persze választható összkerékhajtás, illetve dupla kuplungos váltó is. Egy ilyen átalakított Porsche persze nem olcsó, az alapkivitelért is 195 ezer eurót, azaz mintegy 54 millió forintot kérnek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.