Megjött az európai VW Jetta
Az amerikai változathoz képest sok részleten változtattak: takarékosabb motorokat, igényesebb belső anyagokat és jobb hátsó futóművet kapott a Volkswagen szedán.
A Jetta Európában és Észak-Amerikában teljesen más szerepet tölt be a kínálatban. Míg odaát olcsó, sokszor második vagy harmadik autónak veszik, Európában sok esetben a családi autó szerepének kell megfeleljen. A Volkswagen pedig – látva, hogy más gyártók is így tudtak javítani az eredményeiken korábban – odafigyelt ezekre a különbségekre. Többek között ennek köszönhető, hogy Észak-Amerikában egyszerű és olcsó, csatolt lengőkaros hátsó futóművel dobják piacra a Jettát, miközben az európai változatokba a Golfból már jól ismert, drágább, de sokkal kényelmesebb és jobb úttartást eredményező, négy lengőkaros felfüggesztés kerül. A futómű hangolása is más lett, az európai változat a vásárlók elvárásainak megfelelően feszesebb.
A motorválaszték csupa turbómotorból áll. A benzines választék az 1,2 literes, 105 lovas TSI-vel kezdődik, de a vevők választhatnak 1,4 literest 122 vagy 160 lóerővel, illetve 200 lóerős kétliterest is. Dízelmotorból kétféle lesz, legalábbis eleinte: 1,6 literes 105 és 2 literes 140 lóerővel. További különbség, hogy a Jetta belső terén is módosítottak: kevesebb az olcsó műanyag, és az európai változatok felszereltsége is gazdagabbnak ígérkezik. Minden változatot klímaberendezéssel, pollenszűrővel, fűtött tükrökkel és hat légzsákkal szállítanak, hogy csak néhány fontosabb tételt említsünk a hosszú listából.
A Jetta szerepe lassan Európában is megváltozhat. Eddig sokkal inkább tűnt szükségből puttonyosított Golfnak, mint önálló típusnak, de a Volkswagennél változtattak ezen. Az új modell formaterve is sokkal kevésbé mutat rokonságot a Golféval, mint korábban, és a maga 4,64 méterével az új Jetta egyre inkább betöltheti azt a szerepet, amire korábban a Passatot szánták, azaz teljes értékű családi autó válhat belőle. Így pedig Európában is jóval népszerűbb lehet, mint korábbi névrokonai.