Zöld Volvo 2100 lóerővel
Van benne villanymotor is, de csak alibiből, hogy passzoljon a kategóriába a rekorddöntésnél – a Volvo Mean Green nevű szörnyetegét elsősorban mégis a dízelmotor segítheti győzelemhez.
Az őrültség még mindig komoly reklámerőt hordoz – legalábbis erre utal, hogy sorra születnek az eszementebbnél eszementebb sebességi rekordautók. Ha valaki azt gondolná, hogy már minden ilyet látott, ki kell ábrándítsuk: a Volvo Trucks most például a földkerekség leggyorsabb hibrid teherautóját építi, amely 2011 tavaszára válhat késszé a rekorddöntésre. A gyors haladáshoz szükséges teljesítmény nagyobb része persze hagyományos dízelmotorból érkezik. A 16 literes dízelmotor, amelyet két turbófeltöltő táplál, 1900 lóerőt ad le, a villanymotor ehhez képest mindössze 200-at. Az elekrtomos segédhajtás egyébként is inkább indulásnál számít, ahol az 1000 Nm-es csúcsnyomaték segíthet megmozdítani a nagydarab vontatót.
A gép persze nem csak erős lesz, de jóval könnyebb is, mint szériagyártású megfelelői: műanyag burkolatot kap, és a legtöbb alkatrészét igyekeznek kikönnyíteni – például csak az első tengely átalakításán 43 kilogrammot spóroltak, de a sebességváltó egyes fokozatát is kiszerelték, amin újabb 7 kilogrammot nyertek. A súlycsökkentési mánia annyira elhatalmasodott a csapaton, hogy még a majdani pilótát, a svéd kamionversenyzőt, Boije Overbrinket is fogyókúrára fogták: azt mondja, a rekordkísérletig 20 kilogrammot kell leadnia.
Az egész projektben persze van egyfajta ellentmondás, hiszen a zöld szín és a hibrid hajtáslánc elvben a takarékos és tiszta üzemeltethetőségről szól, a Mean Green hajtáslánca viszont közveszélyes koromgyárnak ígérkezik, amelynek az építésénél a maximális csúcssebesség elérése volt a legfontosabb szempont.