A brit Velorex visszatér
58 év után előszedték és felújították a Harley-motoros triciklik terveit – hátha ismét sikerre vihetik a régimódi koncepciót.
Bármilyen hihetetlen, a Morgan ilyen guruló fürdőkádakkal kezdte autógyártó tevékenységét: három küllős motorkerékpár-kerék, és egy amerikai V2-es mindenféle motorház vagy gyűrődési zóna nélkül. Persze a koncepció még a múlt század elejéről származik, amikor ez az elgondolás még korszerűnek tűnhetett, de 1952-ben már elavultnak érezték a Morgan akkori tulajdonosai is, így megszűnt a háromkerekű-gyártás. Most azonban azt mondják, az ős-koncepcióval takarékosabb és olcsóbb, mégis igen gyors autókat lehet készíteni, így érdemes megpróbálkozni az újrakezdéssel.
Menni megy is az új Threewheeler, amelyet egy 1800 köbcentis, 100 lóerős Harley kéthengeres mozgat egy ötfokozatú Mazda váltó és az egy szem hátsó kerék közbeiktatásával. A betegesen keskeny, voltaképp inkább csak egyszermélyes, ugyanakkor mindössze 500 kilogrammos szerzet így 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet és akár 185 km/h-val is száguldhat, már ha valaki meg meri kockáztatni ezt a bravúrt egy ilyen lélekvesztő volánjánál. A régi-új Morgan nem is sokkal több, mint egy kissé túl kövér motorkerékpár, amely csak a hátrányait tartotta meg, hisz a kocsisorok között nem férne el, és a három nyomon haladással minden kátyút megtalál, de talán épp ódon tökéletlensége teszi majd vonzóvá azok számára, akik megveszik.
A háromkerekű Morgan 2011-től lesz kapható, valószínűleg egy igazán drága sportmotorkerékpár áráért, azaz jóval olcsóbban, mint négykerekű testvérei.