Vortex F1 – jobb, mint az Ariel Atom?
Ijesztően kicsi ahhoz képest, hogy milyen gyors, és közben ijesztően gyors minden máshoz képest. A Vortex Motors F1 a legjobb angol sportkocsi-építési hagyományokat eleveníti fel, pedig ízig-vérig amerikai.
Az ultrakönnyű sportkocsik piacán nem könnyű érvényesülni: ott a Lotus Elise, az Ariel Atom, a megszámlálhatatlan Lotus Super Seven utánzat, vagy épp az ultramodern KTM X-Bow, és mégis akadnak olyan cégek, amelyek megpróbálnak maguknak helyet taposni ebben a vékony rétegben. Most egy Seattle-ben működő cég, a Vortex Motors készített egy alumínium-üvegszál kapszulát, amely jobban gyorsul szinte bárminél. Nem is csoda, hiszen a kétszemélyes lélekvesztő a karosszériából kilógó kerekeivel és tető nélküli utasterével csupán 635 kilogrammot nyom, a hajtását viszont egy kétliteres GM Ecotec turbómotorra bízták, amely kiviteltől függően 290, 330 vagy 360 lóerős. A végeredmény elképesztő: a legerősebb változat 2,7 másodperc alatt éri el a 96 km/h-s sebességet, és 10,5 alatt megvan a 210-es tempó is.
A Vortex F1 persze nem tökéletes. Egyrészt egyelőre csak versenypályán, vagy zárt területen használható – bár várhatóan lesz egy utcai változata is – másrészt viszonylag drága: az alapváltozatért 49 995 dollárt, vagyis szűk tízmillió forintot kérnek, míg a csúcsmodell öt híján hetvenezer dollárba, azaz kb. 13,7 millió forintba fáj.