A Sbarro GT1 igazi különlegesség, a Mercedes legnagyobb, személyautóba épített V8-asával. Vajon megér ennyit?
A különleges tanulmányautót a Mercedes Le Mans-i kampánya tiszteletére tervezte Franco Sbarro 1999-ben. A svájci formatervező saját stílusában formázta meg a sportkocsi karosszériáját szűk buboréktetővel, elképesztően széles hátsó résszel és hatalmas légbeömlőkkel. Ez utóbbiakra szükség is volt: a hátsó tengely elé ugyanis egy 7,4 literes Mercedes-nyolchengerest építettek be, amely kereken 600 lóerős. A karbonszálas vázszerkezet miatt ráadásul igen könnyű az autó, amely 4,9 másodperc alatt érheti el a 100-as tempót, és akár 325 km/h-val is haladhat.
Az egyedi tanulmányautó ugyan valóban működik, elvben rendszámot is kaphatna, de inkább gyűjtők számára lehet érdekes – legalábbis nehéz elképzelni, hogy valaki egy ilyen ritkaság épségét közúti forgalomban veszélyeztetné. Különösen ha a jelenlegi árán vásárolja meg: az aktuális tulajdonos ugyanis kerek egymillió eurót kérne érte, így még az egyedi szupersportkocsik között is kivételesen drágának számít.