Mansory X6 M: nagy pofon az ízlésnek

2010.11.11. 13:37

A BMW kupé-SUV öszvére eleve furcsa szerzet, de a svájciak rátettek még egy lapáttal. A feltűnés garantált, az elismerés kevésbé.

A Mansory eleve arról híres, hogy egy Rolls-Royce vagy Bentley eleganciáját is képes tökéletesen agyonverni, és most sem szakadtak el a hagyományaiktól. A BMW X6 M-re új lökhárítókat terveztek, elöl gigászi beömlőnyílásokkal, hátul pedig versenyautókat megszégyenítő méretű diffúzorral. Ezen kívül elöl 7, hátul 8 centis sárvédő-szélesítéseket kapott az autó, illetve négy centis ültetést, karbon motorháztetőt, valamint 23 hüvelykes felniket, és ránézésre is gerincfájdítóan alacsony profilú, 315/25 R23-as gumiabroncsokat. Ez a stílus talán jól mutatna egy könnyed M3-ason, de az X6-oson valahogy idegenül hat, még ha a teljesítmény-adatok ismeretében indokolt is némi átalakítás.


Az X6 M 4,4 literes biturbó motorja eleve meglehetősen erős, de bőven vannak benne tartalékok. A Mansory szakemberei némi elektronika-programozással 670 lóerőt csaltak ki belőle, és persze kiiktatták a gyári sebességkorlátozást is, így a hobbiterepjáróból lett torz sportgép 4,2 másodperc alatt eléri a 100 km/h-t, és akár 300 km/h-val is száguldhat.

Egyértelmű, hogy az a jelenség, amit német stílusú tuningként ismerünk, jelenleg a Mansorynál érhető tetten a legvégletesebb formában – és ami ijesztő, bármilyen autón képesek alkalmazni. A szerencséjük az, hogy szép számmal akadnak jómódú követői ennek az irányzatnak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.