Vadiúj V12-est készített a Lamborghini
Tovább tökéletesítették a klasszikus koncepciót: a Murcielago utódjában már 700 lóerőt nyom a tizenkét henger.
A Lamborghini fejlesztőcsapata állítólag az alapoktól tervezte újra a klasszikus V12-est, de az alapvető felépítés maradt a régi. Megtartották a 60 fokos szöget a két hengersor között – végülis így érhető el a tökéletesen egyenletes járás – és maradt a 6,5 literes hengerűrtartalom is, viszont minden mást átalakítottak. A hengerek furata nagyobb, a lökethossz kisebb lett, így nagyobb fordulatszámon működhet a motor, és nőtt a sűrítési viszony is, 11,1-ről 11,8-ra – ezzel magyarázható is a 30 lóerőnyi teljesítmény-növekedés a csúcs-Murcielagóhoz, az LP670-eshez képest. Ezen kívül 253-ról 235 kilogrammra csökkentették a V12-es tömegét, és a karter is sekélyebb lett 75 mm-rel, így ennyivel alacsonyabbra lehet beépíteni a motort az új sportkocsiba, ami a tervezők szerint érezhetően javítja majd a sportkocsi stabilitását. Ugyanakkor teljesen hiányoznak a manapság oly divatos műszaki megoldások: sem turbófeltöltést, sem közvetlen befecskendezést nem alkalmazott a Lamborghini, mondván, hogy ezekkel csorbult volna a motor közvetlen karaktere.
Az új motorhoz új szekvenciális váltó is társul, de ez sem dupla kuplungos, ahogy manapság divatos. A Lamborghini és a Graziano szakemberei inkább egy klasszikus versenyváltót automatizáltak. A hétsebességes szerkezet mindössze 70 kilogrammos, és öt századmásodperc alatt kapcsol egyik fokozatból a másikba. A szerkezetnek háromféle üzemmódja van: Stradába kapcsolva automataként is használható, Sport programban már kézzel kell váltani, míg a Corsa módban a beépített rajtprogram is aktivizálódik.
A motor és a váltó persze csak egy a lényeges alkatrészek közül, de azt jelzi, hogy a Murcielago utódja lényegében készen van, csak a bemutató és a gyártás beindítása van hátra – és mindkét esemény bekövetkezik hónapokon belül.