Kisautót készített a Cadillac
A GM luxusmárkájánál is felfedezték a kisautókban rejlő lehetőségeket – bár a Los Angelesben leleplezett Urban Luxury Concept csak amerikai mércével tűnhet kicsinek.
Az egybeszabott, a Cadillac stílusához illően éles-szögletes autó 3,835 méter hosszú, 1,73 méter széles és 1,446 méter magas, azaz leginkább egy Mercedes A osztályhoz vagy egy Honda Jazzhez hasonlítható, bár – alighanem a 19-es felniknek és a két hatalmas ajtónak köszönhetően – a fotókon kisebbnek látszik. A felfelé-előre billenő, nagyrészt üvegezett ajtók viszonylag tágas utastérre nyílnak, amelyben négy különálló ülést helyeztek el, bár hátulra egyértelműen elférne egy háromszemélyes üléspad is. A belső térben persze minimális mennyiségű műanyaggal találkozhatunk: mindenütt bőr kárpitozás, valamint fém és fa díszítések láthatók.
Az alacsony fogyasztás érdekében az Urban Luxury Conceptbe hibrid hajtómű került, dupla kuplunggal, stop-start rendszerrel és egy ezres háromhengeres benzinmotorral. Így komoly dinamika aligha várható a géptől, viszont a számítások szerint városban is elmehet 100 kilométert 4,2 liter benzinnel, országúton pedig akár 3,6 literrel is megelégedhet ugyanezen a távon mérve.
Nem ez az első alkalom, hogy valamelyik detroiti gyártó kisautó-tanulmányt mutat be, viszont most arra is van esély, hogy ez a kiskocsi gyártásba is kerül. Talán az előrebukó ajtókat elhagyják, de a GM-nél rendelkezésre állnak a megfelelő műszaki alapok, hogy akár két-három éven belül elkészüljön a sorozatgyártmány, és ahogy a Honda Jazz sikeres Észak-Amerikában, a kis Cadillacnek is jók az esélyei, különösen a partvidékek zsúfolt városainak lakói között. Ráadásul ez egy olyan modell, amellyel Európában is lenne keresnivalója a márkának: felvehetné a versenyt a Mercedes A osztállyal, az Audi A1-essel és a Mini család nagyobb modelljeivel.