Nissan Ellure: szedán, mégsem unjuk
Ha a négyajtós karosszériaformára gondolunk, sokaknak valami ásatag, guruló dögunalom ugrik be, de a japánok szerint ennek nem kéne így lennie.
A Nissan tervezőinek épp az volt a céljuk az Ellure tanulmány elkészítésével, hogy megmutassák, egy négyajtós átlagautó is lehet szép, érdekes és egyben célszerű. Ehhez persze fel kellett rúgni a szedán-építés néhány alapvető törvényét, például azt, hogy egy ilyen autónak muszáj nagy, ormótlan dobozban végződnie. Az Ellure lapos szélvédőjével, íves tetejével, hullámot vető övvonalával és hosszú tengelytávjával inkább tűnik fura arányú kupénak, mint négyajtósnak, és erre az érzésre az is rátesz egy lapáttal, hogy oldalt csak egy kilincsnek látszó képződmény látható. Ez utóbbi azonban csalás: az egy kilincs valójában kettő, és az ajtók száma is négy, igaz, a két hátsó előre nyílik, így oldalanként egyetlen nagy nyíláson lehet megközelíteni az utasteret. Ráadásul az összes ajtó 90 fokig nyílik, amitől még egyszerűbbé válik a pakolás vagy a beszállás. Az összképet az üvegtető teszi teljessé, amely a tervezők szerint szellőssé teszi a négyüléses belső terének hangulatát.
Az érdekes formájú, bár nagy újdonságokat nem tartalmazó tanulmányautóba hibrid hajtásláncot építettek, hasonlót ahhoz, amelyet a Nissan Altima szedánban kínálnak is: egy 2,5 literes négyhengeres benzinmotor és egy 25 kW teljesítményű villanymotor dolgozik együtt, egy fokozatmentes automata váltó közbeiktatásával. Biztosat nem tudunk a Nissan szándékairól, de ha tippelünk kellene, azt gondolnánk, hogy néhány év múlva egy hasonló arányú, bár részleteiben kevésbé merész szériamodell érkezik, a gyártó valamelyik amerikai modelljének helyére.