Kategóriája egyik legjobb autója a kis Honda, és elvben még akkor is az lehet, ha arany helyett már néhány fiola olajban tartjuk majd a vagyonunkat. Legalábbis erre utal a Los Angelesben bemutatott Fit EV tanulmány, amely lényegében egy elektromos hajtásra átállított Jazz.
A Honda persze nem tett csodát, a szokásos villanyautó-paramétereket hozza a tanulmányautó is. A végsebessége 145 km/h, a hatótávolsága egy töltéssel maximum 160 kilométer, és mintegy 6 óra alatt tölthetők újra a telepei 220 voltos hálózatból. Így elsősorban városi közlekedésre, vagy rövidebb kirándulásokra lesz alkalmas, másra nemigen – legfeljebb annyi előnye lesz a konkurenciához képest, amennyit a praktikus karosszéria biztosít a számára. A jövőidő egyébként indokolt: 2012-re ígérik a szériagyártású változatot, amelyet Észak-Amerikában és Japánban biztosan forgalmaznak majd.
Talán ennél is érdekesebb viszont, hogy a Honda egy nagyobb modellje számára konnektoros hibridhajtást is kidolgozott. Az adatok ígéretesek: a villanymotor 163 lóerős, és 15-25 kilométeren keresztül kizárólag a 6 kWh-s lítiumos akksiról is üzemelhet. Hosszabb távon azonban bekapcsol a kétliteres, Atkinson-ciklus szerint működő, fogyasztásra optimalizált benzinmotor, hogy ellássa energiával a motort és újratöltse az akkukat. Az elv ugyanaz, mint mondjuk a Chevrolet Volt esetében, csakhogy úgy néz ki, jobbak az arányok: nem túl nagy az akku, így gyorsan, alig egy óra alatt úrjatölthető, nem teszi túl drágává az autót és kis helyen elfér. Ha minden igaz, az új hajtásláncot is viszontláthatjuk később, alighanem egy Civic-méretű, vagy akár valamivel nagyobb modellben.