Az EuroNCAP pályafutása során először törhetett össze egy Kínában tervezett személyautót. Az eredmény még mindig borzasztó, de azért látszik a fejlődés.
A kínai személyautók exportjának egyik komoly akadálya, hogy eddig szinte minden töréstesztben felismerhetetlen roncshalmazzá váltak, gyakorlatilag gyártótól függetlenül. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy a kínaiak sokszor több évtizedes külföldi típusokat gyártanak, másrészt problémát okoznak az olcsó, de gyenge minőségű alapanyagok is. Egykor épp a Landwind Opel Frontera-másolata volt az első, amelyről az ADAC tesztjén kiderült, hogy egy karambolban szabályosan életveszélyes volna a benne utazókra nézve is, de talán épp ennek a fiaskónak köszönhető, hogy az EuroNCAP legújabb vizsgálatán részt vevő CV9 jelzésű családi egyterű némileg biztonságosabbnak tűnik.
A két csillag persze így is nagyon kevés – négynél alább manapság már a legolcsóbb gyártmányok esetében sem adják a gyártók – de legalább már értékelhető eredmény. Frontális ütközésnél nincs olyan testrésze sem az utasnak, sem a sofőrnek, amely elfogadhatatlanul nagy mértékben sérülne, csak oldalütközésnél terhelődik életveszélyes mértékben az utasok felsőteste. Az utascella is meglepően stabil marad a frontális ütközés során, nem úgy, mint a LatinNCAP-nál nemrég ugyanilyen körülmények között tesztelt Geely CK esetében, ahol a B oszlopig rogyott össze a jármű, esélyt sem adva a túlélésre.
Bő egy évtizede még az Európában kapható autók tervezésénél sem volt elsődleges szempont a passzív biztonság, és úgy néz ki, a kínai gyártóknál most ugyanez a helyzet. Bizonyos jelek azonban arra utalnak, hogy a kínaiak készek tanulni, és ha nem is villámgyorsan, de elkezdték ledolgozni a lemaradást biztonsági téren is. Úgy becsüljük, még kell legalább négy-öt év, mire megérkeznek az első, valóban jól törő kínai autók, de a fejlődés már most is látható.