Megválasztották az Év Autóját
Az új technológia lenyomta a hagyományos értékeket, bár egy hármas holtverseny is jogosnak tűnt volna.
Az idei szavazás nagyon szoros eredményt mutat: lényegében négy autónak volt reális esélye a győzelemre a hétből. A győztes végül az elektromos hajtású Nissan Leaf lett, 257 ponttal, épp csak megelőzve az Alfa Romeo Giuliettát a maga 248 pontos eredményével, illetve az Opel Merivát (244 pont). Még a negyedik helyezett, a Ford C-Max családja is 224 pontot kapott, csak a Citroen C3/DS3 (175 pont), a Volvo S60/V60 (145 pont) és a Dacia Duster (132 pont) maradt le egyértelműen az élmezőnytől.
A szoros eredmény ellenére a Leaf sikere fontos lépés lehet az elektromos járművek elterjedésének irányába: ha szigorúan vesszük, ez az első eset, hogy egy ilyen jármű győztesen került ki egy komoly összehasonlításból a hagyományos járművek ellenében. Ettől persze nem változnak az elektromos járművek korlátai – az alacsony hatótáv, a hosszú töltési idő, a gyorstöltő hálózat hiánya és a magas vételár – de az Év Autója cím azt mutatja, hogy bizonyos feladatokra legalább olyan alkalmas, ha nem jobb a Leaf, mint a belsőégésű motorral felszerelt vetélytársai.