Nagyon hiányzik a japánok kínálatából egy igazán sportos és gyors gép, de már érkezik a megoldás: a hibrid hajtás mellé egy turbófeltöltőt is beszorítanak a japán tervezők.
A Honda kis kupéja egész jó kritikát kapott, az egyetlen negatív észrevétel – de ezt jellemzően mindenhonnan megkapta – a teljesítményére vonatkozott. A 112 lóerős benzinmotor és a 14 lovas villanymotor együtt sem elég erős, hogy a CR-Z akár csak megközelíthetné a Civic Type-R dinamikáját, márpedig a gyors kompakt eltűnésével a Hondának csak a hibrid kupé maradt sportos modellnek. Ha igazak a hírek, e problémát egy vadonatúj turbómotorral oldaná meg: az 1,6 literes négyhengeresből lesz 160 és 200 lóerős változat is, az előbbi a ma használt kétliteres négyhengerest váltaná, az utóbbi pedig a sportmodellek nagy teljesítményű VTEC motorjait helyettesítené.
Talán így a Type-R család is új életre kelhet, de a Honda nagy dobása egyértelműen az erős CR-Z lehet, amellyel valóban mozgósíthatnák az egykori CRX-rajongókat. Így a kis kupé valóban olyan gyors lehetne, amilyennek a formája alapján gondolják, ugyanajkkor a hibrid hajtással nem volna gond a jövőbeli környezetvédelmi határértékek teljesítése sem. Az ötlet voltaképp nem meglepő, hiszen az amerikai Honda már összeállított két ilyen prototípust, de a gyári megoldás valószínűleg jóval hatékonyabb lesz.