Az Element kilenc évig tartotta magát, de a folytatás elmarad – nem keresték elegen e remeket.
A Honda még a SUV-őrület kellős közepén, 2001-ben lepte meg az amerikai vásárlókat az Elementtel, amely igazi Barbie-autó formájával elég jól is fogyott. Akkortájt a VW Beetle és a Chrysler PT Cruiser mellett még visszafogottnak is tűnt. Az utóbbi években azonban drasztikusan leesett a vásárlók száma, a gyáriak szerint az amerikaiak inkább a kisebb méretű CR-V-re szoktak át, amely kevesebbet fogyaszt és jobban megy. Ráadásul a játékautó-formák is kimentek már a divatból, így a Honda nem is fontolgatta, hogy elkészítse az egynyári sláger következő generációját.
Az Element gyártásának leállítása is passzol abba a folyamatba, amely már évek óta megfigyelhető a Hondánál: a cég most elsősorban a kisebb típusaira koncentrál, és ezen belül is a nagy tömegben eladható autókra, miközben a rétegmodelleket lassanként teljesen eltávolítj a kínálatból.