Csaknem olyan brutális külsejű az új olasz gép, mint az egykori Ferrari F40-esek, vagy 288 GTO-k voltak a maguk idején – ki hinné, hogy ez a Ferrari gyengébb, mint a saját utcai kivitele.
A Ferrari F430-as igazán sikeres volt az elmúlt évek sportkocsiversenyein. A GT2-es gépek évek óta rendre megverték a Porsche korábban egyeduralkodó 911-eseit, és több alkalommal győztek Le Mansban is. Nem csoda, hogy a 458 Italiát is átdolgozták az aktuális szabályoknak megfelelően. A fura az, hogy a szabályok alapján az utcai autó sokkal brutálisabb lehet, legalábbis egyenesben, mint a versenygép. A 4,5 literes motor teljesítményét ugyanis kerek száz lóerővel, 470 lóra kellett csökkenteni, és a minimális súlyát is 1245 kg-ban határozták meg, ami 27 kilogrammal több, mint amennyit a nemrég bemutatott 458 Challenge nyom.
Cserébe ott a jóval szélesebb nyomtáv, a hatásosabb fékrendszer és a nagyobb leszorítóerőt termelő karosszériaforma – ezzel kanyarban azért a GT2 lesz a leggyorsabb Italia változat, ami nyilván a köridőkben is megmutatkozik. Az utcai autó váltóját sem tartothatták meg, a hétfokozatú dupla kuplungos automata helyére egy hatsebességes Hewland versenyváltót szerelnek.
A 458 GT2-vel várhatóan már a következő szezon elejétől találkozhatunk jónéhány nagy nemzetközi sportkocsiversenyen, hiszen csak így kvalifikálhatják a típust a következő Le Mans-i 24 órás versenyre.