Gyors, mint egy M3-as BMW, csak olcsóbb
Egyenesen a legelső M3-as reinkarnációjaként tálalja a BMW az 1-es M kupét. Ha ez költői túlzás is, az új modell kétségtelenül villámgyors, sőt, már a megjelenése is erőt sugároz.
Hosszas bevezetőkampány után végre leleplezték – legalábbis az internet nyilvánossága előtt – a legkisebb M-es BMW-t. Ha nem a legendás sportkupéhoz kapcsolódna az M1 jelzés, alighanem úgy is nevezték volna el, de mivel mindenképp el akarták kerülni a keveredést, inkább 1-es M Coupé néven mutatják be a típust. Ez azonban nem változtat a lényegen: az új modell vérbeli M-es BMW, akár az M3-as, az M5-ös vagy as M6-os.
A típus alapjául az eleve meglehetősen mérges 135i szolgál: hasonló, 3 literes turbómotorja van, igaz, 306 helyett 340 lóerős az ikerturbós gép. A motor 7000-ig pörgethetú, de maximális, 500 Nm-es nyomatéka 1500-as és 4500-as percenkénti fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre áll, a csúcsteljesítmény pedig 5900-as fordulatszámon jelentkezik. A 135-ösnél valamivel könnyebb is az 1-es M, 1495 kilogrammot nyom üresen, azaz 35 kilogrammot tudtak faragni a sportrészlegnél. Mindezt úgy, hogy az autó külsőre vaskosabbnak tűnik: 5,3 centivel szélesebb, mint az alapjául szolgáló modell, elsősorban a sárvédő-szélesítéseknek köszönhetően. Ezek alá 19 hüvelykes felnik kerültek, de nem csak ennek köszönhető, hogy a legerősebb gyári 1-es félelmetesebben néz ki, mint gyengébb testvérei. Új, nagy első légbeömlős első lökhárító,2x2 csőben végződő kipufogórendszer és feltűnő diffúzor teszi még látványosabbá az autót.
A felhajtás nem véletlen: erősebb motorjával, feszesre hangolt alumínium lengőkaros futóművével, sport-differenciálművével és nagy teljesítményű fékrendszerével, amely elöl 360, hátul 350 mm-es belső hűtésű féktárcsákat tartalmaz, az M vezetési élményben és dinamikában is sokkal közelebb áll egy versenygéphez, mint az alapvetően hétköznapi használatra szánt 135i Coupé. Az elektronikus sebességkorlátozás ugyan itt is 250 km/h-ban maximálja a sebességet, viszont a 100 km/h-s tempót 4,9, a 200-at 17,3 másodperc alatt éri el az autó, így egyáltalán nem tűnik lassabbnak, mint a nyolchengeres M3-as.
Ráadásul mindezt úgy tudja, hogy közben a felszereltségéből nem hiányoznak a luxusautóknál kötelező elemek, amilyen a kétzónás automata klímaberendezés, a Harman Kardon prémium-hifi, vagy épp a műholdas navigációs rendszer. Azt persze képtelenség néhány adat és kép alapján megjósolni, hogy valójában mennyire hozza az 1-es M a legendás E30 M3-as hangulatát – valószínűtlen, hogy a könnyű és spártai előd szégyenben maradna – de árban nem ígér sokkal az M3-as alá. Az 1-es M alapkiviteléért Németországban 50 500 eurót kérnek, míg az M3-as legegyszerűbb változata 66 800 euróért kapható, ami nem nagyságrendi különbség.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha ilyen marad a kereslet, a Volkswagen és az Audi is maradhat a belső égésű motoroknál
A két autógyártó valószínűleg újratervez, ha nem lesz fellendülés az elektromos autók piacán.
- Hírek
911 Dakarnak öltöztették ezt a VW ID.Buzzt, és azonnal kéne
A Porschéhoz rendelhető, Rothmans-dekorra hasonlító fóliát kapta az ID.Buzz.
- Belsőség
Budapesti villamost, vagy piros Zsigulit építenél szívesebben?
Legózni mindig jó, ha szoci autókat vagy villamost építenél, most van itt az időd!
- Hírek
Kedden és szerdán is forgalomkorlátozás lesz Budapesten delegáció miatt
A reggeli, délelőtti órákban.
- Közélet
A budapesti közlekedés nem rossz, csak te vársz el túl sokat
Egyre rosszabb Budapesten közlekedni? Biztos vagy csak úgy érzed?
- Hírek
Iskolabusznak hajtott egy pickup; előbbinek meg sem kottyant, utóbbiból alig maradt valami
Durva baleset történt az USA Wisconsin államában.
- Hírek
Szomorúság hétvégére: szombaton nő a gázolaj ára
Vidámság, hogy eközben a benzin ára nem változik.
- Hírek
Taxis gázolta el a szabálytalan bringást, végül mindketten megszívták
Lendületesen, valószínűleg piroson áthajtva vágódott a taxis elé a kerékpáros Budapesten, az V. kerületben.
- Hírek
Vezértahó: majdnem rendőrnek ütközött a dupla záróvonalon előző teslás
Nagyon kevésen múlt, hogy a Model S sofőrje ne okozzon balesetet.
- Közélet
Ennyibe kerül az elektromos autók kötelező szervize
Népszerű tévhit, hogy a villanyautóknál nincs ilyen.
- Hírek
Csak vízre akarta tenni a csónakot, de a pickup is ment utána
Túl sok a kérdés ezzel a videóval kapcsolatban.
- Hírek
Donald Trump vezette fel a NASCAR mezőnyét az elnöki limóval
Elkezdődött a NASCAR idei szezonja, az első futamot, a Daytona 500-at Trump vezette fel a páncélozott Cadillac-kel.
- Hírek
Lefagyott a sínekre tolt autós, el is kaszálta a vonat
Ennél kevés rosszabb megoldás létezik.
- Hírek
A Honda kukázta volna a Nissan hibrid rendszerét
Ez is akadályozta a két cég egyesülését.
- Hírek
Egy tanulmány szerint a fékpor mérgezőbb az ember számára, mint a kipufogógáz
Az sem mindegy, hogy milyen fékbetétből jön a por.
- Belsőség
Árvaháznak adtuk a Tigrist, repülünk haza!TC Bamako 2025/15
Hatalmas átverésbe futott a Q7-es csapat az autó eladásánál, mi viszont nem akartunk küzdeni a helyi kereskedőkkel és csalókkal.
- Hírek
Megérkezett a Kia EV4, rögtön kétféle változatban
Az elektromos EV4 ferdehátúként és szedánként is kapható lesz.
- Hírek
Elon Musk szélsőséges magatartása miatt eladja a Tesláját egy kilencszeres Grammy-díjas énekesnő
A befolyt összeget a legnagyobb eléréssel rendelkező amerikai közszolgálati rádiónak, az NPR-nek adományozza.
- Hírek
18 ezer Nm nyomatékkal terelgetik az új BMW koncepcióautót
Egy új vezérlőegységet tesztelnek az autóban.
- Hírek
Baleset történt az M0-n Csömör térségében, lassan 10 kilométeres a dugó
Aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Illegális, cseh szeméttelepen kötött ki az Audi Dakar-versenyautója
Méltatlanul szomorú véget ért a Dakar-ralit megjárt RS Q e-tron.
- Sajtóközlemény
Alig drágult a casco tavalyhoz képest
Személygépkocsikra átlagosan 208 ezer forint volt az éves díj 2024-ben.
