Gyors, mint egy M3-as BMW, csak olcsóbb
Egyenesen a legelső M3-as reinkarnációjaként tálalja a BMW az 1-es M kupét. Ha ez költői túlzás is, az új modell kétségtelenül villámgyors, sőt, már a megjelenése is erőt sugároz.
Hosszas bevezetőkampány után végre leleplezték – legalábbis az internet nyilvánossága előtt – a legkisebb M-es BMW-t. Ha nem a legendás sportkupéhoz kapcsolódna az M1 jelzés, alighanem úgy is nevezték volna el, de mivel mindenképp el akarták kerülni a keveredést, inkább 1-es M Coupé néven mutatják be a típust. Ez azonban nem változtat a lényegen: az új modell vérbeli M-es BMW, akár az M3-as, az M5-ös vagy as M6-os.
A típus alapjául az eleve meglehetősen mérges 135i szolgál: hasonló, 3 literes turbómotorja van, igaz, 306 helyett 340 lóerős az ikerturbós gép. A motor 7000-ig pörgethetú, de maximális, 500 Nm-es nyomatéka 1500-as és 4500-as percenkénti fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre áll, a csúcsteljesítmény pedig 5900-as fordulatszámon jelentkezik. A 135-ösnél valamivel könnyebb is az 1-es M, 1495 kilogrammot nyom üresen, azaz 35 kilogrammot tudtak faragni a sportrészlegnél. Mindezt úgy, hogy az autó külsőre vaskosabbnak tűnik: 5,3 centivel szélesebb, mint az alapjául szolgáló modell, elsősorban a sárvédő-szélesítéseknek köszönhetően. Ezek alá 19 hüvelykes felnik kerültek, de nem csak ennek köszönhető, hogy a legerősebb gyári 1-es félelmetesebben néz ki, mint gyengébb testvérei. Új, nagy első légbeömlős első lökhárító,2x2 csőben végződő kipufogórendszer és feltűnő diffúzor teszi még látványosabbá az autót.
A felhajtás nem véletlen: erősebb motorjával, feszesre hangolt alumínium lengőkaros futóművével, sport-differenciálművével és nagy teljesítményű fékrendszerével, amely elöl 360, hátul 350 mm-es belső hűtésű féktárcsákat tartalmaz, az M vezetési élményben és dinamikában is sokkal közelebb áll egy versenygéphez, mint az alapvetően hétköznapi használatra szánt 135i Coupé. Az elektronikus sebességkorlátozás ugyan itt is 250 km/h-ban maximálja a sebességet, viszont a 100 km/h-s tempót 4,9, a 200-at 17,3 másodperc alatt éri el az autó, így egyáltalán nem tűnik lassabbnak, mint a nyolchengeres M3-as.
Ráadásul mindezt úgy tudja, hogy közben a felszereltségéből nem hiányoznak a luxusautóknál kötelező elemek, amilyen a kétzónás automata klímaberendezés, a Harman Kardon prémium-hifi, vagy épp a műholdas navigációs rendszer. Azt persze képtelenség néhány adat és kép alapján megjósolni, hogy valójában mennyire hozza az 1-es M a legendás E30 M3-as hangulatát – valószínűtlen, hogy a könnyű és spártai előd szégyenben maradna – de árban nem ígér sokkal az M3-as alá. Az 1-es M alapkiviteléért Németországban 50 500 eurót kérnek, míg az M3-as legegyszerűbb változata 66 800 euróért kapható, ami nem nagyságrendi különbség.