Vázlatokon az új Mitsubishi Colt
A japánok kisautója már nyolc éve tartja magát a piacon, épp ideje, hogy megszülessen az utódmodell. A Mitsubishi már dolgozik is a Colt utódján, amelyet egyelőre csak Global Small Car néven emlegetnek.
Rég esedékes lett volna a modellváltás, de a japánokra nehéz idők jártak az elmúlt öt évben. Miután a Daimler kiszállt a cégből, úgy tűnt, hogy a Mitsubishi Motors csődbe is juthat, és mire kezdett volna magára találni a cég, jött a válság, és vele a masszív keresletcsökkenés. Így a Colt-utód tervezése lassan halad: a premiert várhatóan 2012 tavaszán tarthatják meg, előbb semmiképp. A Mitsubishi ugyanakkor nagyon komolyan veszi a projektet: nem csak az új típus fejlesztése folyik, de egy gyárat is felépítenek a számára Thaiföldön, ahol évente 200 ezer autó készülhet. Egyelőre nem biztos, hogy csak itt készül majd a típus, hiszen a Coltot jelenleg Japánban és Európában is gyártják, de költségcsökkentési szempontból az volna a leghatékonyabb, ha egyetlen, olcsón termelő üzemből tudnák kiszolgálni az összes piacot.
A típus a vázlatok alapján gömbölydedebb, és sportosabb arányú lesz, mint az aktuális Colt, és talán kisebb is: az az érzésünk, a Mitsubishi tervezői feladják az egyterű-formát a dinamikusabb, divatosabb megjelenés kedvéért. Úgy hallani, az autóhoz két új benzinmotort fejlesztenek, egy ezres, és egy 1,2 literes benzinest, amelyeket egyértelműen alacsony fogyasztásra optimalizál majd a gyártó.
Egyelőre nem biztos, hogy a kisautó ismét a Colt nevet kapja: bár a Mitsubishi 1962 óta használja ezt a megnevezést, az utolsó két modell, amely megkapta, nem bizonyult különösebben sikeresnek, így lehetséges, hogy a típusjelzésen is változtatnak, hátha így több vásárlót sikerül fogniuk a kiskocsival.