Megmutatták az 911-es legújabb változatát, amely erősebb, de drágább is, mint közvetlen elődje volt.
A Porsche évtizedek óta nagy pénzt szakít a versenyautó-építésből, és továbbra is szeretnék fenntartani ezt a bevételi forrást, annak ellenére is, hogy az utóbbi években már nem olyan egyértelmű a 911-esek főlénye a sportkocsi-versenyek alsóbb kategóriáiban. Az egyik legkeresettebb gyári versenygép eddig is a GT3 RSR volt, és a 2011-es szezonra ismét reszeltek rajta annyit, hogy néhány tizedet javuljanak a köridők. A konstrukció alapjaiban nem változott sokat: a 4 literes, hathengeres bokszermotor 5 lóerőt erősödött, azaz az új változat 455 lóerőt ad le 7800-as percenkénti fordulatszám mellett, a maximális nyomatéka 450 Nm, és legfeljebb 9400-ig forgatható. Az RSR-t elsősorban hosszú távú versenyeken használják, így az elsődleges szempont a megbízhatóság maradt, épp ezért nem is használnak közvetlen befecskendezést, és más hasonló trükköket: ez a motor sok éves evolúció eredménye. Az erőátvitel egy hatfokozatú szekvenciális váltót és háromtárcsás kuplungot tartalmaz.
A weissachi tervezők ezúttal a futómű és az aerodinamika átdolgozására koncentráltak. Nagyobb leszorítóerőt termelő első és hátsó légterelőket készítettek az autóra, az első gumiabroncsokat pedig 11-ről 12 hüvelyk szélesekre cserélték, miközben hátul maradtak a korábbi 13-asok – így állítólag csökkenteni tudták az autó alulkormányzottsági hajlamát. A módosítások ellenére az autó 1220 kilomrammos tömege változatlan maradt – ami természetesen a versenyautókra vonatkozó szabályoknak köszönhető.
Egy ilyen versenygép nem olcsó mulatság, és az idei modell még drágult is a korábbi változathoz képest: az ára korábban 380 ezer eurótól indult, most viszont már 410 ezret kérnek egy-egy darabért. Annyit persze nem változott a GT3 RSR, hogy a tavalyi és tavalyelőtti gépeket ki kelljen dobni, így a Porsche a korábbi vevői számára később átalakító készletet is kiad, amellyel a 2009 óta gyártott változatot lehet korszerűsíteni.
Az persze csak a pályán derül majd ki, hogy a Porschék hogyan muzsikálnak majd az egyre keményebb mezőnyben, ahol számos Ferrari, Corvette és BMW indul a 911-esek még mindig igen népes tábora ellen.