Új esélyt kapott a Jeep Compass

2010.12.15. 17:38

Ha kidobni már nem lehetett, legalább megpróbálták emészthető formába hozni a Jeep sikertelen belépőmodelljét.

Eddig Wrangler-szerű orrot hordott magán a kicsi Jeep, de valahogy bugyután állt rajta – talán ennek is köszönhető, hogy nem vitték. A másik ok az alacsony népszerűségre egyértelműen a barátságtalanul spórolós belső tér lehetett: ahogy számos más Chrysler modellen, itt is kemény, durván megmunkált belső teret talált a vásárló, így inkább átmenekült a szomszéd autókereskedéshez, és valami márt vásárolt.

Most azonban megpróbálják visszaszerezni a vásárlókat, így tisztába tették a Compasst. Első lépésként rászabták a Grand Cherokee katonásan férfias orrkiképzését, ami még mindig jóval elfogadhatóbb a korábbi szerencsétlen arckifejezésnél, ha nem is különösebben fantáziadús megoldás. Így legalább a hasonló méretű Fordokkal és Toyotákkal simán felveszi a versenyt. A másik alaphibát is kijavították a Chryslernél, legalábbis az ígéretek puhább műanyagokról, teljesen új, minőségi szempontból jelentős előrelépést hozó ülésekről és kellemesebb fogású kormányról szólnak. Ennyi pedig elég lehet, hogy a vásárlójelöltek ne hőköljenek vissza, ha be kell ülni az autóba.

Műszaki szempontból nem sokat változott a helyzet: a Compass 2 literes 158 lóerős, illetve 2,4 literes, 172 lóerős motorral lesz kapható, mindkettő a korábban is használt Chrysler-Mitsubishi-Hyundai családból származik. A hajtáslánc is a régi: fronthajtással, illetve könnyű és nehezebb terepre való összkerék-hajtással kínálják a kis Jeepet. Az utóbbitól sem kell persze csodákat várni, egyszerűen rövidebb áttételezésű, és nagyobb hasmagassággal, illetve terepmintás gumikkal párosítják.

A Compasst Észak-Amerikában gyakorlatilag azonnal lecserélik, az európai változatra azonban – ha egyáltalán lesz ilyen – még várni kell. A Fiat vezetése szerint a Jeep márka Európában továbbra is elérhető lesz, így van rá esély, hogy az átszabott Compass nálunk is elérhető lesz.