A korszerű külső a szemtanúk szerint igen olcsó kivitelezést rejt. Ha ez igaz, az MG márkanevet könnyen teljesen lejárathatják a kínaiak.
Az új modellt, amelyet MG3 néven dobnak piacra, egy kisebb autókiállításon leplezték le, Guangzhouban. Ha csak a képek alapján próbálnánk ítélni, akár ígéretesnek is találhatnánk a gépet. A formája modern, és négy méteres hosszával, 1,728 méteres szélességével illetve 1,517 méteres magasságával jól passzol az aktuális városi ötajtósok közé. A hajtását egy 109 lóerős, 1,5 literes benzinmotorra bízták, ami egy ekkora autó mozgatására tökéletesen alkalmasnak tűnik. Ha igaz, később lesz 1,3 literes, 70 lóerős alap-benzinmotor, egy külső beszállítótól származó dízel, és egy 160 lóerős 1,5 literes turbómotor is fejlesztés alatt áll.
A belső térben már a fotókon is látszik a spórolás, és az eddig napvilágot látott beszámolók szerint sem az anyagválasztás, sem az összeszerelés minősége nincs az európai és japán konkurencia színvonalán. Ez Kínában talán nem is volna akkora gond, főleg ha az MG3 olcsóbb lesz, mint a külföldi érdekeltségű vetélytársak, de úgy tudjuk, ezzel a típussal Európában is meg szeretne jelenni a Shanghai Automotive, az MG márka tulajdonosa – ez viszont nem feltétlenül életképes ötlet.
Egy darabig úgy nézett ki, hogy a kínaiak váratlanul lerohanhatják a nyugatot saját fejlesztésű típusaikkal, de úgy néz ki, tanulniuk kell még a szakmát. A koreaiak is hasonlóan kezdték a 80-as évek közepén, és erős két évtizedre volt szükségük, hogy az élvonal közelébe jussanak. A kínaiaknál látszólag most indul egy hasonló visszaszámlálás.