Kezd belejönni a formatervezésbe a koreai óriás – ezúttal az i30 közeli rokona, az ötajtós Verna kapcsán bizonyíthatták ezt.
Könnyen lehet, hogy ezt az autót is csak képen láthatjuk – ahogy most áll a dolog, a Hyundai akár minden nagyobb piacára külön modellt fejleszt. Pedig az ötajtós Verna, amelyet egyelőre Kínában mutattak be, jóval bátrabb formákat visel, mint itteni testvérmodellje, az i30-as. Az arányokon, és némely részleten – különösen a hátsó kialakításon – érezhető a rokonság, de a Verna jóval lendületesebb, ami elsősorban talán az oldalán végigfutó élnek és a jellegzetes orrkialakításnak köszönhető. Műszaki értelemben persze nincs nagy különbség, ugyanaz az 1,4 és 1,6 literes négyhengeres benzinmotor kerül az autóba, mint európai megfelelőjébe, és persze a többi főegység is csak hangolás szempontjából tér el.
A Hyundai eddig elég jól szerepelt Kínában, ad idén mintegy 700 ezer autó eladása szerepel az előrejelzéseikben, és úgy tűnik, ez a szám néhány éven belül akár egymillió fölé emelkedhet. A Verna – amelyből természetesen négyajtós kivitel is lesz – jócskán hozzájárulhat ehhez a növekedéshez, hiszen nem túlzottan drága, és jó minőségben összerakott autó – épp az a kategória, amelyet a kínai autóvásárlók egy jelentős része még épp megengedhet magának.