Agresszívabb arckifejezés, takarékosabb motorok, átalakított belső tér – ezek a Mercedes belépő szedánjának legfontosabb újdonságai.
A C osztály ugyan nem tűnt öregnek, hiszen alig telt el három év a bemutatása óta, a Mercedes mégis egy alapos modellfrissítés mellett döntött. Az autó külseje is változott egy keveset – elsősorban elöl – de a fontosabb módosítások belül történtek. Kívülről elsősorban az átszabott fényszórók, az új első lökhárító és a határozottabb hűtőrács-forma alapján lehet megkülönböztetni a felújítás utáni autókat az eddig kaphatóktól. Nehéz eldönteni, hogy megérte-e hozzányúlni a formához – érzésünk szerint nem volt létszükséglet – de a gyáriak tudják, mit miért csinálnak.
A belső térben is történtek változások, ilyen az alaposan áttervezett műszerfal, amelyben már fix helye van a központi kijelzőnek, és nem komplikált mechanika hajtogatja ki, mint korábban. Ez nyilván azt is jelenti, hogy mostantól minden C osztályban lesz is ilyen, ami az efféle kijelzők meredek árzuhanása és elterjedése után érthető is. A Command rendszer ráadásul olyan funkcókkal bővült, mint a beépített internet-elérés, amelyet persze csak álló autóban lehet igénybe venni.
A motorválaszték alapjaiban nem változott, de azért van néhány eltérés. Ilyen, hogy már csak a négykerék-hajtású modellekhez nem érhető el a stop-start rendszer, illetve hogy a polgári csúcsmodell már a 3,5 literes V6-os új, közvetlen benzinbefecskendezéses változatát kapja meg, amely 306 lóerős, mégis 31%-kal fogyaszt kevesebbet: a gyári adat 6,8 liter 100 kilométeren. Emellett még háromféle motorral lesz kapható a típus: 1,8 literes turbós négyhengeressel – igaz, ez többféle teljesítményszinttel is elérhető –, 2,1 literes turbódízellel és 3 literes hathengeres dízelmotorral. A legtakarékosabb kivitel, a C220 CDI BlueEfficiency a gyári adat szerint akár 4,4 liter gázolajjal is beéri 100 kilométeren, ami egy kisautótól sem volna rossz eredmény.
A felújított C osztályt először Észak-Amerikában láthatja a közönség élőben, a január eleji Detroit Motor Show-n, de tavaszra minden bizonnyal az európai piaci bevezetésen is túl leszünk.